خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/07/20 - 09:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
بر اساس مصوبه کمیسیون قضایی و حقوقی؛

حدود دخالت دیوان عدالت اداری در تخلف‌های شورایعالی انقلاب فرهنگی تعیین شد

در نشست کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی، مقرر شد به میزانی که مقام معظم رهبری اختیاراتشان را به شورایعالی انقلاب فرهنگی تفویض کرده‌اند، دیوان عدالت اداری در آنها دخالتی نداشته باشد و به آن موارد رسیدگی نکند.


امین‌حسین رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست روز گذشته کمیسیون قضایی و حقوقی، اظهار کرد: در نشست روز گذشته لایحه اعاده شده تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری از شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



نماینده مردم ملایر در مجلس، افزود: با توجه به اینکه دیوان عدالت اداری اشکال‌های شورایعالی انقلاب فرهنگی را مورد رسیدگی قرار می‌دهد، کمیسیون ماده‌های این لایحه را مورد بحث و بررسی قرار داد و بررسی آن را به اتمام رساند.



وی تصریح کرد: به موجب مصوبه کمیسیون مقرر شد تا آن مقداری که مقام معظم رهبری اختیاراتشان را به شورایعالی انقلاب فرهنگی تفویض کرده‌اند، دیوان عدالت اداری در آنها دخالتی نداشته باشد و به آن موارد رسیدگی نکند.



رحیمی، ادامه داد: در غیر از موارد تفویض شده، مصوبه‌ای خلاف شرع یا قانون باشد و یا فردی از مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی شاکی باشد، دیوان عدالت اداری می‌تواند در این موارد به اشکالات مصوبات شورایعالی انقلاب فرهنگی رسیدگی کند.



سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، با بیان اینکه در این جلسه مرتضی بختیاری وزیر دادگستری به منظور پاسخگویی به سئوال اقبال محمدی نماینده مریوان حضور یافته بود، افزود: موضوع سئوال آقای محمدی در رابطه با فرد شرور در بانه بود که با استفاده از اسلحه‌ای تلفاتی را به وجود آورده بود؛ اما بعد از این موضوع، دادگستری و نیروی انتظامی منطقه، کوتاهی‌هایی را انجام داده‌اند و آقای محمدی نیز سؤالی را از وزیر دادگستری در این زمینه مطرح کرد.



این نماینده مجلس هشتم ادامه داد: وزیر دادگستری در این جلسه توضیحات قانع‌کننده‌‌ای را ارائه کرد و قول پیگیری بخش‌های اداری مربوط به این سئوال را داد و بر کنترل این افراد شرور و پیگیری قضایی و انتظامی تخلفات این فرد نیز تأکید کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 60518
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم