خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/01 - 15:50
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

حادثه مهاباد و سوء قصد به پزشکان در دستور کار کمیسیون امنیت ملی

**کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه آینده خود حادثه تروریستی مهاباد و سوء قصد به دو پزشک در تهران را بررسی می‌کند.

"اسماعیل کوثری" نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت، اعلام کرد: حادثه انفجار تروریستی شهرستان مهاباد روز یکشنبه آینده با حضور مسئولان مربوطه در این کمیسیون برررسی می‌شود.

با اعلام این مطلب، گفت: قرار است معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور و دیگر مسئولان مربوطه در اولین جلسه پس از تعطیلات مجلس به کمیسیون امنیت ملی آمده و در این خصوص توضیح دهند. تعطیلات مجلس هفته آینده پایان می‌یابد.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر خاطرنشان ساخت: نیروهای مسئول مربوطه در حال پیگیری موضوع هستند و قطعا این افراد دستگیر خواهند شد.

کوثری درباره انگیزه عاملان انفجار تررویستی مهاباد، یادآور شد: عوامل استکبار جهانی به دلیل ضربات پی در پی که از جمهوری اسلامی متحمل شده، در جاهایی که نزدیک مرز است دست به چنین اقداماتی می‌زنند تا از این طریق در کشور ایجاد ناامنی کنند.

وی ایجاد اختلاف بین شیعه و سنی را از دیگر اهداف عاملان انفجار تروریستی مهاباد اعلام کرد و اظهار داشت: وقتی استکبار می‌بیند که تحریم در قبال کشور ما جواب نداده و رئیس جمهوردر سخنرانی خود در سازمان ملل دست آنها را رو کرده و دعوت به صلح می‌کند، سعی می‌کنند تا با انجام اقدامات تروریستی، کشور را ناامن جلو دهند.

در حادثه انفجار ترورویستی که روز چهارشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح در مهاباد روی داد، 12 تن شهید و بیش از 40  تن دیگر زخمی شدند.

همچنین "پرویز سروری" عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی نیز در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت از بررسی سوء قصدهای صورت گرفته به دو پزشک در تهران در این کمیسیون خبرداد.

وی با بیان اینکه هنوز مشخص نیست که این سوء قصدها منشا سیاسی داشته و یا یک تسویه حساب شخصی بوده است، گفت: دلیل سوء قصد به دو نفر از اساتید علوم پزشکی تهران از سوی مسئولان مربوطه در حال پیگیری است.

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در عین حال افزود: "عبدالرضا سودبخش" دانشیار بخش عفونی بیمارستان امام خمینی حوالی ساعت 21، روز سه شنبه 30 شهریورماه هنگامی که از مطب خود خارج می شد مورد سوء قصد فردی ناشناس قرار گرفت و به ضرب گلوله کشته شد.

غلامرضا سرابی متخصص داخلی قلب و استاد دیگری است که چهارشنبه شب در بیرون از مطب خود با اسلحه مورد سوء قصد قرار گرفت. سرابی پس از این سوء قصد به بیمارستان امام حسین (ع) تهران منتقل شده و هم اکنون در ICU بستری است.

  • کد خبر : 27977
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار