خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/06/27 - 16:03
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
کاظم جلالی:

جمهوری اسلامی ایران، شورای انتقالی لیبی را به رسمیت شناخت

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی شورای انتقالی لیبی را به رسمیت شناخت، تأکید کرد: ‌ برگزاری انتخابات و حاکمیت آرای مردم را به شورای انتقالی لیبی اعلام کرد.


"کاظم جلالی" در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت www.icana.ir درباره جزئیات جلسه امروز- یکشنبه ۲۷ شهریور- کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس، گفت: امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر خارجه در کمیسیون حضور یافت و گزارش جامعی از تحولات منطقه و خیزش عظیم اسلامی ارائه کرد.



نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی با بیان این که شورای انتقالی لیبی از سوی ایران به رسمیت شناخته شد، تصریح کرد: عبداللهیان همچنین گفت، جمهوری اسلامی تحفظات خود مبنی بر خروج ناتو، برگزاری انتخابات و حاکمیت آراء مردم را به شورای انتقالی لیبی اعلام کرد.



وی افزود: طبق اخبار و اطلاعات موثق واصله، امام موسی صدر زنده است و هم اکنون مسئولان لیبی مسئولیت جان ایشان را برعهده دارند.



عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس علت اتخاذ گزینه نظامی از سوی ناتو در قبال لیبی را حضور طولانی مدت در این کشور خواند و بیان کرد: بر اساس اطلاعات موثق تاکنون نیروهای ناتو برای یافتن قذافی هیچ اقدامی انجام نداده است.



وی با یادآوری تداوم اعتراضات گسترده مردمی در بحرین با وجود بایکوت خبری و مظلومیت مطلق، افزود: مسیر مردم مصر حرکت به سمت حاکمیت آرای مردم و کنار زدن وابستگاه رژیم گذشته است و کلاً امروز خیزش عظیم اسلامی و بهار حاکمیت مردم با شدت و با همه توان به پیش می‌رود.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هشتم یادآور شد: ‌در نشست امروز این کمیسیون، رئیس سازمان جغرافیایی کشور هم حضور داشت که بعد از توضیحات معاون عربی و آفریقایی وزیر خارجه گزارشی در باره حوزه مسئولیت خود ارائه کرد.



"احمد وحیدی" وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح روز سه شنبه -۲۹ شهریور- برای پاسخ‌گویی به سئوالات "نصرالله کوهی باغ اناری" نماینده مردم سروستان، کربال و کوار و «"مقداد نجف‌نژاد" نماینده مردم بابلسر و فریدونکنار به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس می‌رود.

  • کد خبر : 58922
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم