خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/05/23 - 20:34
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی,کمیسیون ها
فتحی تشریح کرد؛

جمع‌بندی اولیه مثبت کمیسیون اجتماعی از برنامه وزرای جهاد کشاورزی، بهداشت، راه و کشور

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس جمع‌بندی اولیه این کمیسیون از برنامه‌های وزاری پیشنهادی جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان، راه و شهرسازی کشور را مثبت خواند.

محسن فتحی، نماینده مردم سنندج و نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح جلسات بعداز ظهر دومین روز از بررسی برنامه‌های وزاری پیشنهادی رئیس جمهور در این کمیسیون عنوان کرد: کمیسیون اجتماعی مجلس در نوبت عصر میزبان ، غلامرضا نوری قزلجه، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی، محمدرضا ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان، فرزانه صادق مالواجرد، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی و اسکندر مومنی، وزیر پیشنهادی کشور بود و هر کدام از ایشان در ظرف زمان تعیین شده، برنامه‌ها و رویکردهای خود برای اداره وزارتخانه‌های مذکور را تشریح کردند.

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح جلسه ارزیابی برنامه‌های غلامرضا نوری قزلجه، وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی این کمیسیون گفت: اصلاح الگوی کشت، نهضت آبخیزداری و حق‌آبه کشاورزان، تنظیم بازار گوشت، مرغ و... ، خرید تضمینی محصولات کشاورزی و پرداخت به موقع هزینه محصول کشاورزان، توسعه روستایی و تقویت مراکز تحقیقات کشاورزی در استان‌ها از جمله دغدغه‌های مهم طرح شده توسط نمایندگان کمیسیون در این جلسه بود و برنامه‌های وزیر پیشنهادی را در این خصوص جویا شدند.

فتحی ادامه داد: مهم‌ترین برنامه‌های وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی که در این جلسه طرح شد، در بحث تنظیم بازار، تأمین گوشت، ثبات نرخ محصولات پروتئینی، تأسیس سازمان پیشرفت و آبادانی روستا بود و تأکید کرد پیگیری پرداخت طلب کشاورزان، گندم‌کاران و ... جزو اولویت‌های وی به محض ورود به وزارتخانه جهادکشاورزی است.

وی با اشاره به سابقه و تجربه وزیر پیشنهادی جهادکشاورزی، اضافه کرد: نوری قزلجه سه دوره نماینده مردم در مجلس بوده و هست و در تمام این ادوار در کمیسیون تخصصی کشاورزی مجلس حضور و هم در صحن و هم کمیسیون فعالیت و نظرات تقنینی خوبی داشته است؛ لذا قطعا نظر کمیسیون اجتماعی با وزارت نوری قزلجه در وزارتخانه جهادکشاورزی مثبت است.

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح جلسه محمدرضا ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان در این کمیسیون هم عنوان کرد: در کمیسیون علاوه بر سوالات تخصصی حوزه بهداشت و درمان، موضوعات مختلفی درخصوص موضع‌گیری‌های سیاسی ظفرقندی در اتفاقات ۱۰ تا ۱۵ سال اخیر مورد سؤال نمایندگان بود و یک شفاف‌سازی نسبت به این موضع‌گیری‌ها اتفاق افتاد.

فتحی اضافه کرد: فضای کمیسیون اجتماعی نسبت به وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان نه خیلی مثبت و نه خیلی منفی بود، اما امیدواریم با تأمین موضوعات مختلف در روز رأی اعتماد در صحن علنی، تصمیم خوبی برای این وزارتخانه مهم اتخاذ شود.

نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در تشریح نشست این کمیسیون به منظور ارزیابی برنامه‌های فرزانه صادق مالواجرد، وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی گفت: در این نشست علاوه بر بحث‌های تخصصی، بعضا توانایی خانم صادق برای مدیریت وزارتخانه مذکور مورد سؤال نمایندگان بود که هم وزیر پیشنهادی و هم برخی نمایندگان ضمن تأکید بر اینکه وزارتخانه راه و شهرسازی یک وزارتخانه عریض و طویل با زیرمجموعه‌های فراوان است، اشاره کردند بیشتر از وزیر باید معاونان وزیر و مدیران سازمان‌های زیرمجموعه وزارتخانه بتوانند کار کنند و در میدان باشند، وزیر

فتحی ادامه داد: تأکید برخی نمایندگان بر این بود که وزیر بیشتر نقش راهبری و مدیریت دارد و اگر یک آقا هم برای این وزارتخانه پیشنهاد می‌شد کسی نمی‌تواند تضمین دهد که قطعا موفق‌تر از وزیر خانم پیشنهادی  باشد. ضمن اینکه سابقه ۵ سال معاونت وزیر و ۲۵ سال سابقه کاری در زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی خانم صادق نشانه توانمندی وی در این مسئولیت است.

طبق اعلام نایب‌رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: با توجه به برنامه‌های ارائه شده و پاسخ‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی جمع‌بندی جلسه کمیسیون با وی مثبت بود.

فتحی در ادامه جلسه ارزیابی برنامه‌های اسکندر مومنی، وزیر پیشنهادی کشور در کمیسیون اجتماعی را با توجه به سابقه کاری مشخص و موفق وی مثبت خواند و گفت: از مهم‌ترین برنامه‌های وزیر پیشنهادی کشور استفاده از شایستگان فارغ از جریانات سیاسی در مناصب مدیریتی زیرمجموعه این وزارتخانه بود و تأکید داشت انتخاب و انتصاب افراد با توجه به توانمندی آن‌ها خواهد بود و همان شعار دولت چهاردهم. یعنی وفاق ملی، در وزارت کشور هم سرلوحه است./

پایان پیام

  • کد خبر : 382193
کلمات کلیدی
میرشکاری مطهره
خبرنگار

میرشکاری مطهره

آخرین اخبار