خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/22 - 08:11
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
یادداشتی از نورالله حیدری دستنایی

جمعیت، معیار خوبی برای توزیع اعتبارات و طرح‌ها نیست

**"نورالله حیدری دستنایی" نماینده اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی طی یادداشتی با عنوان "جمعیت، معیار خوبی برای توزیع اعتبارات و طرح‌ها نیست"، ‌به ارزیابی توزیع پرو‍ژه‌های عمرانی در سطح استان چهارمحال بختیاری پرداخته است.

متن یادداشت این نماینده که در نشریه زردکوه منتشر شده، به شرح زیر است:

در بحث مصوبات سفرهای استانی هیأت دولت در هر سه دور انجام شدن این سفرها، وضعیت استان ما نسبت به استان‌های دیگر اصلاً مناسب نبوده است. حتی در سطح استان هم شهرستان‌های حوزه انتخابیه بنده از قبل این سفرها، کمترین بهره را برده، به نحوی که من نمی‌توانم هیچ پروژه خاصی را نام ببرم که از مصوبات سفرهای استانی دولت بوده باشد.

بنده در دور سوم این سفرها شخصاً به آقای رئیس‌جمهور گفتم که این سفرها کاملاً مغایر با هدف آنها که قرار بوده کاهش فاصله بین استان‌ها باشد، عمل کرده است. البته اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم، باید بگوییم که در بحث تخصیص بودجه و اعتبارات سالانه، مجموعاً شرایط ما دیده شده و شاخص‌های استان و شهرستان ما تا حدودی در نظر گرفته شده است. اما مشکل ما در سه شهرستان اردل، کوهرنگ و کیار، کمبود جمعیت است که باعث می‌شود وقتی بودجه و اعتبارات بر مبنای معیار جمعیت توزیع می‌شود، ما معمولاً در قیاس با شهرستان‌های دیگر متضرر می‌شویم که این معیار خوبی برای تخصیص اعتبارات نیست. بلکه باید شاخص‌های مکمل دیگری نیز در نظر گرفته شود و بر مبنای آن، مسئولان نسبت به توزیع پروژه‌ها و اعتبارات در سطح کشور و استان اقدام کنند. اما در مجموع، سهم ما در تصمیمات استانی و مدیریت آن نسبتاً بد نیست.

  • کد خبر : 35593
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار