خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/02/02 - 17:45
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : اجتماعی,کمیسیون ها
اسحاقی در تشریح نشست امروز کمیسیون بهداشت مجلس؛

جمعیت هلال احمر ایران در کانون توجهات بین‌المللی/ هلال احمر 3 میلیون داوطلب شناسنامه‌دار دارد

سخنگوی کمیسیون بهداشت مجلس با اشاره به استماع گزارش رئیس جمعیت هلال احمر در نشست امروز این کمیسیون تاکید کرد جمعیت هلال احمر ایران در کانون توجهات بین المللی قرار داشته و 3 میلیون داوطلب شناسنامه دار دارد.

سلمان اسحاقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز ( یکشنبه، 2 اردیبهشت ماه ) کمیسیون بهداشت و درمان مجلس از استماع گزارش رئیس جمعیت هلال احمر در مورد اقدامات صورت گرفته در تعطیلات نوروز و برنامه های سال جاری آن مرجع خبر داد و گفت: پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال احمر، پیمان میعادفر رئیس سازمان اورژانس و نامدار عبدالهیان معاون برنامه ریزی و امور مجلس جمعیت در نشست امروز حضور یافتند و در مورد عملکرد و توانایی های هلال احمر بحث و گفت و گو شد.

وی با یادآوری اینکه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی در حوزه بین الملل توفیقات بسیار خوبی را داشته است، افزود: هلال احمر بیش از گذشته با تکیه بر حضور و فعالیت ها در حوزه بین الملل در سیل پاکستان و اربعین اقدامات موثر خوبی را انجام داد به عنوان مثال آموزش مدیران صلیب سرخ در پی عملکرد بسیار خوب هلال احمر بر عهده ایران گذشته شد.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس یازدهم ادامه داد: با ورود کولیوند به مدیریت جمعیت هلال احمر به موضوع تقویت نیروی انسانی پرداخته شد به گونه ای که در برهه ای از زمان 480 هزار داوطلب شناسنامه دار داشتیم اما در حال حاضر این تعداد به 3 میلیون نفر رسیده است.

اسحاقی یادآور شد: در مورد ایجاد انگیزش در بین فعالان جمعیت هلال احمر اقدامات خوبی در حوزه معیشت، اقتصاد و بیمه انجام شد و استمرار آموزش ها مدنظر قرار گرفت؛ جمعیت هلال احمر در حوزه بین الملل با وجود ایجاد کنگره های بین المللی توانست 86 کشور را در مورد نقض حقوق بشر در غزه همراه کند که این اقدام یکی از کارها و رویدادهای بزرگ جمعیت است.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران توانسته با هماهنگی صلیب سرخ در مسیر انجام وظایف محوله خود و مقابله با حوادث داخلی در جامعه بین الملل حرف برای گفتن داشته باشد؛ نیروی انسانی هلال احمر می تواند در صورتی که انبارهای جمعیت تقویت شود و ما توجه ویژه ای نسبت به انبارگردانی و موجودی انبارها داشته باشیم در بحران ها موثرتر و بهتر عمل کند و چه بسا با وجود این امکانات، تجهیزات و اقلام در اختیار می تواند نسبت به تمامی وزارت خانه ها و دستگاه های متولی در مدیریت بحران فعالیت بهتر و چشمگیرتری داشته باشد.

وی افزود: در ادامه نشست تشکر ویژه ای از ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و فراجا برای همکاری های شان در حوزه ملی و بین المللی و در اختیار گذاشتن هوا نیروز برای انتقال امکانات و تجهیزات جمعیت هلال احمر با همراهی صلیب سرخ شد.

نماینده مردم قائنات و زیرکوه در مجلس یازدهم ادامه داد: با توجه به اینکه در دنیا در مورد توانایی نیروی انسانی مان حرف برای گفتن داریم در صورتی که امکانات، تجهیزات و اقلام و موارد مرتبط با بحران ها در اختیار جمعیت قرار گیرد به طور قطع می تواند رضایتمندی بیشتری را در زمان بحران ها ایجاد کند و همچنین زیرساخت های امنی را از نظر روحی و روانی برای مردم و آینده کشور در مقابله با بحران ها ایجاد کنیم.

اسحاقی یادآور شد: نباید برخوردی که با وزارت خانه ها و سازمان های دیگر در گمرک داریم با جمعیت هلال احمر هم داشته باشیم در این رابطه باید تلاش کرد که 900 خودروی جمعیت از طریق گمرک در اختیار ناوگان نجات قرار گیرد و موانع سد راه ترخیص این خودروها برداشته شود./

پایان پیام

 

  • کد خبر : 377460
کلمات کلیدی
گل زری  فرخنده بخش
خبرنگار

گل زری فرخنده بخش

آخرین اخبار