خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/05/08 - 09:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در روز سه‌شنبه برگزار می شود؛

جلسه مشترک کمیسیون اصل 90 با هیئت عالی نظارت بر امر رسیدگی به تخلفات اداری

جلسه مشترک کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اعضای هیئت عالی نظارت بر امر رسیدگی به تخلفات اداری در روز سه‌شنبه برگزار می‌شود.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت(www.icana.ir)،‌ براساس دستور هفتگی اعلامی کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی، اعضای کمیسیون اصل 90  در جلسه‌های این هفته خود علاوه بر برگزاری نشست مشترک با اعضای هیئت عالی نظارت بر امر رسیدگی به تخلفات اداری و بررسی 5پرونده، در 4کارگروه جداگانه خود نیز به بررسی شکایات دریافتی از افراد و سازمان‌های مختلف خواهند پرداخت.



جلسه‌ کمیسیون اصل ۹۰مجلس شورای اسلامی در روز یکشنبه برای بررسی پرونده‌های واصله برگزار می‌شود.



همچنین دو کارگروه فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی، فنی و عمرانی کمیسیون اصل ۹۰در جلسه روز یکشنبه خود به بررسی شکایت‌های دریافتی می‌پردازند.  جلسه دیگر کارگروه فرهنگی و اجتماعی بررسی رسیدگی به شکایت‌های دریافتی در روز چهارشنبه برگزار می‌شود.



کارگروه‌های سیاسی و نظامی و قضائی و حقوقی نیز در جلسه روز سه‌شنبه خود  به بررسی شکایت‌های دریافتی خواهند پرداخت.



براساس اصل ۹۰قانون اساسی، هر کس‏ شکایتی‏ از طرز کار مجلس‏ یا قوه‏ مجریه‏ یا قوه‏ قضائیه‏ داشته‏ باشد، می‏تواند شکایت‏ خود را کتباً به مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ عرضه‏ کند. مجلس‏ موظف‏ است‏ به‏ این‏ شکایات‏ رسیدگی‏ کند و پاسخ‏ کافی‏ دهد و در مواردی‏ که‏ شکایت‏ به‏ قوه‏ مجریه‏ و یا قوه‏ قضاییه‏ مربوط است‏ رسیدگی‏ و پاسخ‏ کافی‏ از آنها بخواهد و در مدت‏ متناسب‏ نتیجه‏ را اعلام‏ نماید و در موردی‏ که‏ مربوط به‏ عموم‏ باشد به‏ اطلاع‏ عامه‏ برساند.

  • کد خبر : 55184
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم