خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/01/21 - 08:39
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

جلسه اعضای کمیسیون آموزش با استاندار خراسان رضوی

اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در چارچوب سفر نظارتی خود به مناطق مختلف استان خراسان رضوی، شب گذشته با استاندار دیدار و گفت وگو کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی که در سفری سه روزه و در چارچوب سفرهای نظارتی خود به استان های مختلف کشور، به استان خراسان رضوی سفر کرده اند، پس از بازدید از منطقه چناران و جلسه با مسئولان آموزش و پرورش این شهر، شب گذشته با حضور در استان خراسان رضوی با معتمدیان استاندار این استان دیدار و گفت و گو کرده و درخصوص مشکلات استان به ویژه در حوزه آموزش به تبادل نظر پرداختند.



در این جلسه رئیس کمیسیون آموزش اعلام کرد که براساس قانون بودجه سهم زیادی مختص به محرومیت زدایی و حل مشکلات فرسودگی مدارس برای سال 1400 پیش بینی شده و 10 هزار میلیارد جهت نوسازی و تجهیز مدارس فرسوده کشور رقمی است که با تلاش کمیسیون آموزش در بودجه گنجانده شد. همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی نیز منابع خوبی برای توجه به شرکت های دانش بنیان اختصاص داده اند.











نشست کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با استاندار مشهد




شیوا قاسمی پور نماینده مریوان در مجلس در گفت وگو با خانه ملت درخصوص این جلسه اظهار داشت: این جلسه به منظور اطلاع اعضای کمیسیون از مشکلات استان خراسان رضوی و انعکاس آن در مجلس به ویژه در حوزه آموزش دانشگاهی و آموزش و پرورش تاثیرگذار بود و استاندار گزارش خوبی از وضعیت آموزشی و برخورداری یا عدم برخورداری استان ارائه کرد.



وی درخصوص مشکلات خراسان رضوی در حوزه آموزش گفت: البته خراسان رضوی از استان های برخوردار کشور است، اما با توجه به مشکلات ناشی از خشکسالی و حجم بالای حاشیه نشینی در این استان به ویژه حاشیه نشینی در شهر مقدس مشهد و کمبود امکانات آموزشی برای حاشیه نشینان، سرانه آموزشی و سرانه تربیت بدنی و ورزشی در این استان در شرایط مطلوبی قرار ندارد و استاندار محترم، مشکل حاشیه نشینی را یکی از اصلی ترین مسائل خراسان رضوی عنوان کرد که آسیب های اجتماعی فراوانی به دنبال دارد. البته توسعه صنعتی در استان خراسان وضع مطلوبی دارد، اما در شاخص های آموزشی و مهارتی با وضع مطلوب فاصله داریم و اگر درخصوص بحث منابع آبی و حل مسئله حاشیه نشینی در خراسان رضوی برنامه ریزی نشود، در آینده بحران های اجتماعی زیادی در این منطقه شاهد خواهیم بود.



این نماینده مردم در پایان تصریح کرد: مسئله راه اندازی خط ریلی سریع السیر ، حمایت از شرکت های دانش بنیان مستقر در استان و استفاده از ظرفیت دانشگاه های استان برای توسعه روابط علمی با کشورهای همسایه از دیگر موضوعاتی بود که استاندار با اعضای کمیسیون مطرح کرد./



پایان پیام

  • کد خبر : 317152
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار