خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/02/05 - 12:25
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

جزئیات گزارش سفیران ایران در روسیه و عربستان به کمیسیون امنیت ملی

سفیران ایران و عربستان صبح امروز با حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره آخرین اوضاع خاورمیانه، دخالت عربستان در امور داخلی کشورهای بحرین و یمن، تکمیل نیروگاه بوشهر و...به اعضای این کمیسیون گزارش دادند.


"محمد کرمی‌راد" در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، راجع به توضیحات سید "محمودرضا سجادی" سفیر ایران در روسیه به کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، گفت: مسئله نحوه تقسیم دریای خزر بین پنج کشور حاشیه‌ای آن و اجلاس آینده خزر یکی از موارد مطرح شده در گزارش "سجادی" بود.



نماینده کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: براساس گزارش یاد شده روسیه و قزاقستان هر کدام به ترتیب سهم ۲۰ و ۲۶ درصدی خود را از دریای خزر پذیرفته‌اند؛ اما آذربایجان، ترکمنستان و ایران بر سر نحوه تقسیم بحث دارند که این موضوع در اجلاس آینده خزر بررسی می‌شود تا توافقی همه جانبه بین کشورهای حاشیه‌ای این دریا صورت گیرد.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، افزود: روابط داخلی میان دولتمردان روسی، تکمیل نیروگاه بوشهر و همکاری‌های دو جانبه بین ایران و روسیه دیگر محورهای گزارش سفیر را تشکیل می‌دادند.



همچنین سید "حسین نقوی حسینی" دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خانه ملت راجع به توضیحات "سید محمد جواد رسولی" سفیر ایران در عربستان به این کمیسیون، گفت: گزارش سفیر به نقش عربستان در کشورهای عربی به ویژه حاشیه خلیج فارس اشاره داشت.



نماینده ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: عربستان برخلاف موازین و قوانین بین المللی به بحرین لشکرکشی کرده، بنابراین تصمیم بر آن شد که از طریق مجامع بین المللی مخصوصاً شورای حقوق بشر سازمان ملل این مسئله پیگیری شود.



وی افزود: نمایندگان به رسولی یادآور شدند که در عربستان ساختار اجتماعی ایران را برای مردم آن کشور تبیین کند.



عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار کرد: نمایندگان همچنین به سفیر ایران در عربستان تاکید کردند که کاملاً مراقب بازی دشمن باشد تا در پازل آن قرار نگیرد.



صبح امروز- دوشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه - سفیران ایران در روسیه و عربستان در محل کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاضر شده و درباره حوزه مسئولیت خود به نمایندگان مردم در خانه ملت گزارش دادند.

  • کد خبر : 44720
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار