خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/06 - 18:00
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
فرهنگی به خانه ملت خبر داد

تکلیف ثبت ازدواج موقت فردا روشن می شود

**عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: تکلیف ماده 22 لایحه حمایت از خانواده که به ثبت ازدواج موقت مرتبط است فردا در صحن مجلس مشخص خواهد شد.

"محمدحسین فرهنگی" نماینده تبریز در مجلس در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت با بیان اینکه هنوز در باره این ماده در صحن مجلس تصمیم گیری نشد، گفت: در این ماده ثبت ازدواج موقت محدود به شرط بارداری، شده است که این موضوع مخالفان و موافقانی دارد.

وی افزود: حذف این ماده از لایحه مذکور در دقایق پایانی جلسه روز چهارشنبه سوم شهریور در مجلس مطرح شد و سخنان نمایندگان مخالف و موافق با حذف ماده در صحن مجلس مطرح شد اما رای گیری این موضوع به جلسه روز یکشنبه یعنی جلسه فردای مجلس موکول شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: اگر حذف این ماده رای نیاورد، موضوع ثبت ازدواج موقت مسکوت خواهد ماند و در صورتی که حذف کل این ماده رای نیاورد پیشنهاد حذف جز مطرح خواهد شد که در پیشنهاد حذف جز ذکر شده است که محدویت ثبت ازدواج موقت به بارداری حذف شود و در صورت رای آوردن این پیشنهاد و رای آوردن بقیه موارد ماده، ثبت ازدواج موقت الزامی خواهد شد.

فرهنگی تصریح کرد: در صورتی که حذف ماده هم رای نیاورد پیششنهاد های فی المجلس پذیرفته می شود و رئیس مجلس می تواند این ماده را به کمیسیون مربوطه ارجاع دهد تا مجددا بررسی شود. در هر حال تکلیف این ماده فردا روشن خواهد شد.

  • کد خبر : 26152
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار