خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/10 - 15:25
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
احمدعلی کیخا:

توفان شن، زندگی در زابل سخت کرده است

**"احمدعلی کیخا" نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از صداوسیما به علت پوشش ندادن اخبار این شهرستان گله‌های بسیاری از این سازمان دارد: در چند روز گذشته توفان در زابل بسیار شدید بود، در این مدت آب و برق قطع شد و مردم، مشکلات بسیاری داشتند اما اخبار آن کامل پوشش داده نشد. متأسفانه صداوسیما اخبار ما را آن‌طور که هست منتشر نمی‌کند و ما گله‌‌های بسیاری از این سازمان داریم. گفت‌وگوی این نماینده مجلس با نشریه مهدیا چنین است:

این روزها در حوزه انتخابیه چه مسئله‌ای را پیگیری می‌کردید؟

در چند روز گذشته توفان در زابل بسیار شدید بود، با سرعتی در حدود بیش از صد کیلومتر.

هنوز ادامه دارد؟

بله. در این مدت آب و برق قطع شد و مردم، مشکلات بسیاری داشتند اما اخبار آن کامل پوشش داده نشد. متأسفانه صداوسیما اخبار ما را آنطور که هست منتشر نمی‌کند و ما گله‌‌های بسیاری از این سازمان داریم.

خبرهایی البته کوتاه در روزنامه‌ها بود.

اما تلویزیون چرا هیچ انعکاسی از این اتفاق نداشت. چطور است که اخبار 20:30 هر خبری را بزرگ می‌کند. تأخیر یک پرواز یا لغو شدن آن را، اما قطعی آب و برق و توفان شن که معضلات بسیاری را برای مردم ما پیش آورده اتفاق کمی بود!

مردم حتی نمی‌توانستند در خیابان‌ها تردد کنند. متأسفانه آنها امیدشان به تلویزیون است. اینکه ببینند خبر این اتفاق در تلویزیون پخش می‌شود امیدوارشان می‌کنند که سهمی در این کشور دارند.

این اواخر همایشی برای ریزگردها در تهران برگزار شدکه ظاهرا قرار است این اتفاق کنترل شود اما توفان‌های شن زابل هم در این برنامه‌ها جایی دارد؟

دلخوری ما همین‌جاست. چند روز ریزگردها در تهران ادامه داشت و مشکل به طور جدی مطرح شد. مردم ناراضی بودند و مشکل آنها پیگیری شد اما ما سال‌هاست که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنیم اما دولت و مجلس اعتبارهایی برای مبارزه با آلودگی ریزگردها اختصاص ندادند.

 در حال‌حاضر هنگام بروز توفان‌های شن چه سازمانی متولی کنترل یا پیشگیری از آسیب‌های آن است؟

این پدیده خسارت‌های بسیار زیادی به سلامتی مردم شهر، کشاورزان و سیستم‌های زیربنایی شهری می‌رسانداما نه هلال احمر و نه وزارت بهداشت هیچ کاری نمی‌‌کند. در حالی که قبل از انقلاب دفتری به نام دفتر تثبیت شن داشتیم که فکر می‌کنم زیرنظر وزارت کشاورزی فعالیت می‌کرد اما آن اداره جمع شد و برنامه‌ها رها شد و زابل کاسه‌ای از شن شده است.

توفان در هفته گذشته یک شبانه‌روز برق و آب بسیاری از مناطق را در استان قطع کرد و در حالی که این استان با کمبود آب آشامیدنی روبه‌روست و با وجود گرمای طاقت‌فرسای تابستان، مردم شرایط نامناسبی را گذراندند.

  • کد خبر : 26517
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار