خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/26 - 20:00
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سخنگوی کمیسیون فرهنگی خبر داد:

توضیح رئیس اداره اوقاف درخصوص عدم اعزام 36 هزار زائر به خانه خدا

**نماینده مردم بویر احمد و دنا از آخرین مسائل بررسی شده در کمیسیون فرهنگی خبر داد و گفت: جلسه امروز به بررسی طرح اذان تا اذان و فیلم‌های شبکه خانگی و همچنین پاسخ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سئوالات نمایندگان اختصاص یافت.

"ستار هدایت‌خواه" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، اظهار داشت: نمایندگان سئوالات شفاهی خود در خصوص طرح "اذان تا اذان" و محتوای فیلم‌های شبکه خانگی را مطرح کردند و که بحث در این رابطه به جلسات آینده موکول شد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به سئوال "مجید نصیرپور سردهایی" در رابطه با دلیل عدم اعزام 36 هزار زائر به خانه خدا، گفت: وزیر ارشاد و رئیس سازمان حج و زیارت نیز دلیل این کار را تدبیری از سوی یک کارگروه متشکل از کارشناسان و مسئولان ذیربط دانستند که طبق آن بر اساس وضعیتی که در جهان به دلیل شیوع انفولانزای نوع A به وجود آمده بود، این کار صورت گرفت.

وی در ادامه افزود: رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد که کشور عربستان نیز اطلاعیه‌ای مبنی بر عدم اعزام زنان باردار، افراد مسن، بیمارو کودکان صادر کرد که از خطرات احتمالی جلوگیری شود. البته قرار است برای جبران این مسئله با کشور عربستان در رابطه با افزایش 10 هزار نفری سهمیه زائران ایرانی مذاکره شود.

هدایت‌خواه به سئوال دیگری که در کمیسیون و از سوی "حشمت‌الله فلاحت‌پیشه" در خصوص ابطال اسندات زراعی کشاورزان در اسلام‌آباد غرب و اینکه بدون اطلاع آنها این کار صورت گرفته است، اشاره کرد و گفت: پاسخ مسئولان اوقاف به این پرسش این بود که از نظر قانونی و شرعی این زمین‌ها موقوفی هستند و مورد تایید علما و دادگاه نیز است. به طوری که زمین‌های موقوفی که به تصرف افراد درآمده‌اند باید به حالت وقف برگردند.

وی ادامه داد: مسئولان اوقاف از بعد امنیتی نیز اطلاع‌رسانی این موضوع را وظیفه مسئولان استان دانستند که طبق اسناد محکم وقفی بودن این اموال را باید به اطلاع کشاورزان می‌رساندند.

وی با بیان اینکه این سئوال یک سئوال منطقه‌ای بود گفت: قرار شد ادامه مذاکرات در دفتر وزیر و با حضور استاندار و رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه و مسئولان اوقاف صورت بگیرد که ضمن رعایت قانون، کشاورزان نیز از این جریان متضرر نشوند.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی تصریح کرد: بررسی طرح نحوه توزیع عادلانه آگهی‌‌های دولتی بین روزنامه‌ها نیز در کمیته رسانه و هنر و با حضور مسئولان وزارت ارشاد بررسی می‌شود.    

  • کد خبر : 25178
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار