خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/20 - 17:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
ابوالفتح نیکنام:

توسعه مازندران در گرو تمرکز بر مشارکت مردمی است

**ابوالفتح نیکنام، نماینده مردم رامسر و تنکابن در یادداشتی که در هفته نامه وارش منتشر شده است، توسعه مازندران در گرو تمرکز بر مشارکت مردمی دانسته است.

استان مازندران با توجه به شرایط محیطی و اقلیمی خاصی که دارد، همواره میزبان گردشگران بسیاری است.

این گردشگران می‌توانند علاوه بر ایجاد اشتغال در استان، زمینه را برای توسعه مازندران نیز فراهم سازند، اما صرف حضور این گردشگران در استان، ایجاد سرمایه و اشتغال نمی‌کند، بلکه باید به سمتی برویم که از این پتانسیل به نحو احسن استفاده شود. متأسفانه در شرایط کنونی اشتغالی هم که از حضور گردشگر در استان ایجاد می‌شود، اشتغالی بی‌ثبات و مقطعی است. ما باید به سمتی برویم که با ورود سرمایه‌گذاران و سرمایه‌گذاری اصولی، نهایت استفاده را از مسافران به این استان ببریم.

 شرایط موجود شرایط دلخواه سرمایه‌گذاران است، یعنی استان به حدی ظرفیت دارد که سرمایه‌گذاران را به خود جذب کند. با وجود تعهد دولت بر حمایت از سرمایه‌گذاران و فراهم‌سازی زیرساخت‌ها، اما کمتر شاهد حضور جدی مردم برای سرمایه‌گذاری در این بخش هستیم. در این میان چند نکته حائز اهمیت وجود دارد. اول اینکه دولت باید به طور جدی‌تری زیرساخت‌های لازم را برای حضور گردشگران و رفاه آن‌ها فراهم سازد. نکته دوم که اهمیت بسیار بالایی دارد، ترغیب مردم برای سرمایه‌گذاری و مشارکت است.

متأسفانه به دلایلی مانند آشنا نبودن مردم با خصوصی‌سازی و کارهای گروهی و مشارکتی، فرهنگ ایجاد شرکت‌های سهامی برای رونق حرکت‌های اقتصادی به ندرت به چشم می‌خورد. این خلأ باید با برگزاری جلسات متعدد با مردم مرتفع شود و مسئولان نیز باید روی مردم به عنوان محور اصلی خصوصی‌سازی متمرکز شوند. حضور مردم بومی در فعالیت‌های اقتصای مزیت بسیار بالایی است که نباید از آن غافل شد.

  • کد خبر : 37675
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار