خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/04 - 17:15
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده مردم پلدختر تأکید کرد:

توسعه لرستان روی ریل راه‌آهن

**ساخت و توسعه راه‌ها در استان لرستان تنها راه توسعه است.

"علی کاییدی" نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت راه‌ها در توسعه استان لرستان به لزوم توجه جدی مسئولان به این مقوله اشاره کرد و به نشریه بامداد گفت: هفته گذشته در جلسه‌ای با حضور وزیر راه، معاونان وی، مدیرعامل شرکت راه‌آهن، مدیرکل اداره راه و ترابری استان لرستان و نماینده سرمایه‌گذار آزادراه پل زال خرم‌آباد داشتیم. در این جلسه مباحث زیادی مطرح شد که مهم‌ترین آنها در مورد افتتاح این آزادراه در شهریور ماه و نتایج حاصل از آن در شهرستان بود.

 وی در ادامه افزود: مواردی که مطرح شد درباره از بین رفتن منابع طبیعی شهرستان، آسیب دیدن چشمه‌های آب و راه‌های عشایری و روستایی بود. وزیر راه هم به مدیر آزادراه دستور داد تا این مسیرها ترمیم شود.

کاییدی در ادامه خاطرنشان کرد: نماینده مدیر آزادراه در جلسه اعلام کرد که 4 هزار نفر نیرو برای راه‌اندازی و تجهیز آزادراه مورد نیاز است و طبق دستور وزیر راه قرار شد در جذب نیرو و عوامل لازم برای مجتمع‌های خدماتی رفاهی و عوارضی آزادراه اولویت با اهالی پلدختر باشد.

نماینده مردم شهرستان پلدختر تأکید کرد: این مورد برای اشتغالزایی در استان بسیار مناسب است که دستور اکید وزیر راه را به دنبال دارد.

اما وی در ادامه با تأکید فراوان به اهمیت ساخت مسیر راه‌آهن دورود، خرم‌آباد، پلدختر، اندیمشک اشاره کرد و گفت: همچنین در این جلسه وزیر راه و ترابری دستور دادند تا هرچه سریع‌تر ماده 32 راه‌آهن این مسیر آماده و سال آینده اجرایی شود. امر توسعه راه‌ها و به خصوص این مسیر ریلی برای توسعه شهرستان و البته استان خیلی حیاتی است. باید به این نکته نیز اشاره کرد که این مسیر اولین راه‌آهن استان لرستان بعد از انقلاب است.

کاییدی درباره دیگر پروژه‌های عمرانی نیز گفت: مورد دیگر نیز دستور وزیر راه و ترابری به مدیر کل اداره راه استان بود تا برای رفع خطر در گردنه دهلیج با اعتبار 4میلیارد ریال اقدامات لازم صورت بگیرد. در همان جلسه وزیر راه با دکتر ده‌مرده استاندار لرستان تماس تلفنی گرفتند تا راه منطقه واشیان نیز آسفالت شود و استانداری این کار را انجام دهد.

نماینده مردم پلدختر افزود: البته به راه‌های روستایی هم خیلی رسیدگی شده است و قول می‌دهیم تا پایان دوره نمایندگی تمام راه‌های روستایی آسفالت شوند.

وی در ادامه درباره دیگر مسائل مطرح شده در دیدار با وزیر راه و ترابری گفت: با توجه به اینکه شهرستان پلدختر جاده کمربندی و امکان ساخت آنرا نیز ندارد، وزیر راه دستور دادند که جاده داخل شهر را بهسازی کنند. دستور مطالعه راه پل زال- پلدختر را هم که حدود 55 کیلومتر است، صادر کردند و این مسیر جزو راه‌هایی است که در ترافیک منطقه مؤثرند.

وی همچنین درباره محقق نشدن افزایش 30 درصدی سهمیه رشته پزشکی در استان نیز گفت: در جلسه کارگروه توسعه و عمران استان که به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد، خانم دستجردی وزیر بهداشت و درمان این وعده را داده بودند که تاکنون اجرایی نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: همچنین راه‌اندازی 5 رشته تخصصی مامایی، جراحی، بیهوشی، داخلی و اطفال از دیگر مصوبات کارگروه توسعه و عمران لرستان بوده که این مورد نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی استان محقق نشده است. از رئیس دانشگاه می‌خواهیم که در این مورد سهل‌انگاری نکنند و این مورد را با جدیت پیگیری کنند.

  • کد خبر : 26035
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار