خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/06 - 18:50
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سبحانی‌نیا تاکید کرد:

توسعه شرق کشور، کلید برقراری امنیت

**عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تاکید کرد: توسعه شرق کشور به ویژه استان سیستان و بلوچستان یکی از کارهای اساسی است که می‌تواند برای مقابله با نفوذ و پناه گرفتن اشرار و عوامل ضدانقلاب در داخل کشور مؤثر افتد.

"حسین سبحانی نیا" در گفتگو با روزنامه خراسان رضوی اظهار داشت: گرچه بحث انسداد مرزها به منظور کنترل جدی آمد و شد در شرق کشور و مرز پهناور آن مطرح است اما باید به صورت جدی توسعه شرق کشور و استان‌های واقع شده در آن را مدنظر قرار دهیم. بدیهی است در این راه با تکیه بر برنامه‌های کارآفرینی و اشتغالزایی که امری لازم و ضروری در این منطقه است، می‌توانیم به موفقیت‌هایی دست پیدا کنیم و این رویه را سرعت ببخشیم.

وی افزود: از سوی دیگر برای توسعه شرق کشور و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی لازم است توسعه راه‌های ارتباطی و خدمات عمرانی تسریع شود. بحث آب آشامیدنی سالم از جمله نیازهای این منطقه و مردم صبور آن است. بالطبع این‌گونه اقدامات و توسعه زیرساخت‌هایی از این قبیل می‌تواند توسعه شرق کشور را ملموس و امنیت در آن را به ارمغان آورد.

این نماینده مجلس یادآور شد: نکته اصلی اینجاست که مردم منطقه شرق کشور به ویژه در سیستان و بلوچستان علاقه‌مند به انقلاب اسلامی هستند و مخالف هرگونه حرکت‌های ضدانقلاب که توسط اشرار و عوامل ضدانقلاب برنامه‌ریزی و صورت می‌گیرد. چنانچه خدماتی از این قبیل بیش از گذشته به منطقه ارائه شود و انسداد مرزها به خوبی به اجرا درآید، خود مردم منطقه با ناامنی و عوامل آن و به ویژه با اشرار و عوامل ضدانقلاب به شکل جدی برخورد خواهند کرد.

وی تصریح کرد: در این میان یکی از مهمترین مسائلی که مجلس شورای اسلامی و نمایندگان مردم برای توسعه شرق کشور پیگیر آن بوده‌اند،‌ بحث احداث راه‌آهن مشهد- چابهار و همین‌طور انتقال خط لوله گاز از عسلویه به این خطه است، بنابراین هرچه به ارائه خدمات به این خطه از قبیل آنچه گفته شد متمرکز شویم، به توسعه شرق کشور کمک  کرده‌ایم و توسعه شرق کشور به ایجاد امنیت در کشور منجر می‌شود. توجه به رفاه اجتماعی و همینطور بهداشت از دیگر موضوعاتی است که توسعه آن در شرق کشور ضروری و موجب افزایش اعتماد ملی می​شود.

  • کد خبر : 23428
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار