خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/12 - 15:40
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
دهقانی:

توسعه راه و بهبود مدیریت گردشگری نیاز طرقبه و شاندیز است

**مردم هر جا پیشقدم شده‌اند و مدیریت را به دست گرفته‌اند به خوبی عمل کرده‌اند نمونه آن را در تبدیل شاندیز به قطب تولید بهترین مبل‌های منطقه می‌توانیم شاهد باشیم.

"محمددهقانی نقندر" نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب به هفته نامه شهرآرا گفت: این فرصت در حالی برای شاندیز رقم خورده است که از دیرباز مردم این خطه در صنایع دستی و کارهای چوبی مهارت داشته‌اند و بر پایه همین خصیصه توانسته‌اند جایگاه خود را در این عرصه به روز کرده و بازار را حفظ کنند.

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی که از مدیریت و عملکرد سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در کشور و حوزه انتخابیه خود گله‌مند است افزود: خوشبختانه هر جا که کار مربوط به خود مردم بوده و مردم خود پیگیر آن بوده‌اند پیشرفت خوبی رخ داده است. در همین بحث مهارت در مبل‌سازی و صنایع‌چوبی مردم خود از طریق وزارت بازرگانی پیش رفته‌اند و این بخش نیز مجوزهای لازم را صادر کرده است. کار روی دوش مردم پیش رفته است اما کار وقتی گیر می‌کند که مدیران دولتی مانع‌تراشی کنند.

دهقانی‌نقندر، همچنین به نیاز حوزه‌انتخابیه‌اش به ناحیه صنعتی صنایع‌دستی اشاره کرد و توضیح داد: مشکل این است که نه رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان و نه رئیس سازمان شهرک‌های صنعتی استان و همین‌طور مدیران فرمانداری و بخش‌های منطقه برای این مهم دور یک میز جمع نشده‌اند تا مشکل را برطرف کنند.

بنده امیدوار هستم بتوانم با ایجاد نوعی هماهنگی میان این عده همه آنها را گرد یک میز جمع کنیم تا شاهد به وجود آمدن این هماهنگی باشیم. مردم منطقه طرقبه استعداد خوبی در حوزه صنایع‌دستی دارند و ایجاد ناحیه صنعتی با توجه به تردد گردشگران و حضورشان در طرقبه و شاندیز می‌تواند فرصت‌های شغلی خوبی رقم بزند.

این عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی تصریح کرد: مردم در حوزه انتخابیه من بسیار آماده هستند تا بتوانند در زمینه گردشگری فعالیت کنند. هم خود چناران و هم موقعیت ویژه آبشار «اخلمد» در کنار دو منطقه مصوب نمونه گردشگری توسط هیأت دولت در «گلمکان» فرصت‌هایی است که هم گردشگر خوبی به آنجا می‌آید وهم مردم علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این خصوص هستند. منطقه «فریزی» و «بندی» از این جمله‌اند.

دکتر دهقانی‌نقندر همچنین به نیاز‌های این منطقه برای توسعه گردشگری اشاره کرد و افزود: مهمترین نیاز این منطقه برای توسعه گردشگری راه است. باید به صراحت بگویم که با خون دل و بدون کمک استان زیرساخت‌های راه طرقبه و شاندیز را با پشتیبانی مسئولان کشوری حل کرده ومی‌کنیم در حالی که این حجم تردد از مشهد به این منطقه نیازمند همت و کار مضاعف است ولی استان در این زمینه کمترین کار را برای راه این محدوده انجام داده‌اند.

نماینده مردم چناران و طرقبه دراین‌باره توضیح داد: برای نمونه قرار بر این بود که برای توسعه راه 50 درصد اعتبار لازم را استان تأمین کند ولی هر دو استاندار قبلی و فعلی در این زمینه همکاری و مساعدتی که انتظار می‌رفت را نداشتند و نیاز مالی برای توسعه راه طرقبه و شاندیز را با پیگیری‌های شخصی و از طریق مسئولان کشوری و بدون ردیف بودجه‌ای تأمین کردیم

  • کد خبر : 34859
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار