خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/03/02 - 10:38
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
با تصویب کمیسیون ویژه پیگیری و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل 44؛

تمامی معاملات دستگاه‌ها در پایگاه اینترنتی ثبت می‌شود

عضو هیئت رئیسه کمیسیون ویژه پیگیری و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی از مصوبه این کمیسیون برای ثبت تمامی معاملات دستگاه‌ها در پایگاه اینترنتی خبرداد.


"سید محمدرضا حاجی اصغری" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir)، در تشریح جزئیات نشست امروز (دوشنبه دوم خرداد) کمیسیون  پیگیری اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، گفت: امروز طرح یک فوریتی ایجاد فضای مساعد کارآفرینی و رفع موانع کسب و کاردر دستور کار کمیسیون قرار گرفت که تا ماده 11 آن بررسی شد.



نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر مصوبه کمیسیون پیگیری اجرای اصل 44 نهایی شود، تغییرهای عمده‌ای در فضای کسب و کار اعمال می‌شود، گفت: در این طرح آمده که یک نفر از کمیسیون‌های تخصصی مجلس، دولت، اتاق تعاون و اتاق بازرگانی و صنایع   در جلسه‌های تشکل‌های اقتصادی به منظور نظارت و راهنمایی برای تصویب قوانین و آیین نامه‌ها حضور پیدا کنند.



این نماینده ادامه داد: همچنین در ماده دیگری، مقرر شد که سایت و پایگاه اطلاع رسانی معاملات فعال شده تا تمامی معاملات، مزایده‌ها و مناقصات که به صورت عمده انجام می‌شود در این پایگاه به ثبت برسد.



حاجی اصغری با بیان اینکه تمام دستگاه‌ها از دولتی تا غیردولتی باید معاملات خود را در این پایگاه به ثبت برسانند، افزود: این کار با هدف بهبود فضای کسب و کار و ایجاد فضای مساعد کار آفرینی در نظر گرفته شد.



 



دولت خواهان استرداد لایحه تعاون است



این عضو کمیسیون ویژه اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی با بیان اینکه بررسی لایحه تعاون نیز در دستورکار کمیسیون قرار داشت، تأکید کرد: دولت خواهان استرداد این لایحه است.



نماینده مردم میانه ادامه داد: اگر دولت بر این نظر خود پافشاری کند، به دلیل با اهمیت بودن تعاون در کشور، مجلس و نمایندگان در نظر دارند طرحی در این باره ارائه کنند.



عضو هیئت رئیسه کمیسیون ویژه پیگری و نظارت بر اجرای سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی، گفت: البته از آنجا که در تنظیم طرح، نمایندگان برای تأمین منابع مالی محدودیت دارند، با این وجود نمایندگان و مجلس در نظر دارند در صورت استرداد، طرحی درباره تعاون تهیه و ارائه کنند.

  • کد خبر : 48349
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار