خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/07 - 13:18
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
طاهرخانی:

تغییر ساختار آموزشی کشور بدون تغییر محتوا، سودی ندارد

**عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، تغییر ساختار آموزشی کشور را بدون تغییرات محتوایی فاقد تاثیرگذاری لازم دانست و تاکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی بدون نظر و تایید مجلس نمی‌تواند این تغییرات را در نظام آموزشی کشور اعمال کند.

"امیر طاهرخانی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، درخصوص تغییر ساختار آموزشی کشور به 6 سال ابتدایی، سه سال راهنمایی و سه سال دبیرستان اظهار کرد: فضای کلی کمیسیون آموزش‌ و ‌تحقیقات نسبت به طرح تغییر ساختار آموزشی موافق است و نمایندگان عضو کمیسیون در رابطه با این طرح انتقادات و نظراتی دارند که انتظار می‌رود به این نظرات توجه‌ شود.

نماینده مردم تاکستان در مجلس، افزود: مهم نیست که این موضوع چه اسمی داشته باشد، در واقع ظاهر آن مد نظر نیست بلکه باید روی محتوای سیستم آموزشی کشور کار شود.

وی با تاکید بر اینکه وضعیت نظام آموزشی کشور از لحاظ محتوا با خلاء و مشکل مواجه است، گفت: متاسفانه روی موضوع محتوا کمتر شده است و تغییر سیستم آموزشی از 5-3-4 به 6-3-3 مشکلی را حل نمی‌کند؛ اما من به شخصه با تغییر ساختار همراه با تغییر محتوا موافق هستم.

به گفته طاهرخانی این تغییر ساختار می‌تواند برخی از نوآموزان پیش‌دبستانی را وارد ساختار سیستماتیک کند و آنها را مورد تعلیم و تربیت نظام‌مند قرار دهد.

طاهرخانی یکی از نکات مثبت این طرح را، ورود پیش‌دبستانی به ساختار رسمی آموزشی دانست و افزود: وارد‌ کردن درس زبان انگلیسی و عربی به مقطع ابتدایی و نیز حذف پیش‌دانشگاهی از دیگر نقاط مثبت این طرح است ولی سئوالات و ابهام‌هایی نیز در رابطه با آن مطرح‌ است.

براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، قرار است مقطع تحصیلی ابتدایی به 6 سال، راهنمایی به سه سال و دبیرستان نیز به سه سال تغییر کند و مقطع پیش‌دانشگاهی از ساختار آموزشی کشور حذف شود.

  • کد خبر : 36601
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار