خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/08 - 07:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
احمد مهدوی‌ابهری:

تعطیلی موقت پروژه پتروشیمی به دلیل مشکلات مالی است

**نماینده مردم ابهر و خرمدره با اشاره به تعطیلی موقت پروژه پتروشیمی زنجان گفت: متأسفانه تسهیلات مورد نیاز این پروژه تاکنون فراهم نشده است.

"احمد مهدوی‌ابهری" به نشریه مردم نو گفت: تأمین 50 میلیارد تومان آن توسط بانک ملی و 280 میلیارد یورو از طریق افزایش سرمایه، پذیره‌نویسی جدید و مذاکره با بخش خصوصی در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: با حل مشکل تسهیلات، این پروژه طی 3 سال آینده با درآمد روزانه 750 میلیون تومان در سال‌های اولیه و یک میلیارد تومان در سال‌های دورتر به بهره‌برداری می‌رسد.

مهدوی از پیشرفت 63 درصدی پروژه سیمان خمسه خبر داد و اظهار داشت: فاز اول این پروژه بهمن ماه امسال و کل پروژه دهه فجر سال 90 به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: با بهره‌برداری این پروژه با دارا بودن ذخایر معدنی به اندازه بیش از 150 سال بهره‌برداری، روزانه 3400 تن سیمان تولید می‌شود.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه اعتباری بالغ بر 245 میلیون یورو برای تأمین ماشین‌آلات خارجی کارخانه اختصاص یافته است، ابراز داشت: هم اکنون 100 درصد ماشین‌آلات به محل کارخانه انتقال یافته است.

وی با بیان اینکه 410 میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت پروژه سیمان خمسه دریافت شده است، گفت: از این میزان اعتبار 50 درصد آن پرداخت شده و مابقی نیز با پیشرفت کار از طرف بانک عامل پرداخت می‌شود.

مهدوی در ادامه میزان سرمایه‌گذاری احداث پروژه سیمان خمسه زنجان را یک هزار و 460 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: برای اتمام پروژه 400 میلیارد ریال دیگر نیز مورد نیاز است.

وی با اشاره به اینکه پروژه سیمان خمسه زنجان 62/5 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ابراز داشت: با تخصیص اعتبارات روند احداث پروژه تسریع بیشتری می‌یابد.

نماینده خرمدره و ابهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 9 هزار و 431 نفر سهامدارن پروژه سیمان خمسه زنجان را تشکیل می‌دهند، خاطرنشان کرد: با افتتاح این پروژه بخشی از معضل بیکاری برطرف می‌شود. مهدوی با اشاره به اینکه اتمام به موقع پروژه به واسطه همکاری و تأمین اعتبارات از سوی بانک‌های عامل امکانپذیر است، افزود: هم اکنون احداث پروژه در وضعیت مناسبی قرار دارد.

  • کد خبر : 23504
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار