خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/10 - 18:52
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
ایوب پاپری‌مقدم:

تعدد سؤالات از وزرا به پویایی دولت می‌انجامد

**نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ترافیک سؤالات از دولت دهم در مجلس شورای اسلامی گفت: سؤال حق قانونی نماینده است و وقتی کارها در کشور در حال انجام است و نمایندگان پیگیر این کارها هستند، مشکلاتی در روند کارها پیش می‌آید که چون تذکر خیلی کارآیی و تأثیر ندارد، به سؤال می‌انجامد.

"ایوب پاپری‌مقدم" پاپری‌مقدم خاطرنشان کرد: سؤال از وزرا تبدیل به یک روش معمول شده و کار مذمومی محسوب نمی‌شود.

وی به نشریه نصیر بوشهر گفت: برای مثال وقتی دولت در تعیین استاندار برای استان‌ها اشاره می‌کند که دخالت در آن حق قانونی دولت است و جزو حقوق قانونی نمایندگان محسوب نمی‌شود به همین ترتیب نمایندگان نیز باید از اختیارات قانونی خود استفاده کنند.

این نماینده مجلس افزود: وقتی از وزرا سؤال پرسیده می‌شود، باعث می‌شود آنها به تکاپو افتاده و برای پاسخ به سؤال نماینده هم که شده، کار را پیش ببرند و سؤال‌ها باعث حرکت و پویایی در دولت می‌شود.

وی در خصوص امتناع دولت در ارائه مصوبات هیأت دولت به مجلس نیز گفت: این کار توجیه قانونی ندارد و مصوبات باید به مجلس ارائه شود.

پاپری‌مقدم ادامه داد: امروز دنیای ارتباطات است و وقتی دولت طرحی را مصوب می‌کند، بلافاصله خبر آن روی اینترنت است و نمی‌توان از عدم ارائه آن به مجلس شانه خالی کرد. دولت باید مصوبات را به مجلس بفرستد و مجلس نیز در قبال این موضوع بی‌تفاوت نخواهد بود.

وی همچنین از آخرین پیگیری‌های خود در حوزه انتخابی خود خبر داد و گفت: در حال حاضر با اولویت بحث اشتغال نیروهای بومی را داریم پیگیری می‌کنیم که قول داده شده سالانه 15 هزار نفر از نیروی بومی در پارس‌جنوبی مشغول به کار شوند.

پاپری مقدم افزود: پیگیر احداث پتروشیمی برازجان هستیم که کارهای مطالعات و مکان‌یابی صورت گرفته است و بعد از تعطیلات مجلس نهایی می‌شود.

نماینده مردم دشتستان خاطرنشان کرد: در حال حاضر تأمین آب شرب مناطق ارم و برشکان در منطقه شهرستان از دیگر اولویت‌های پیگیری‌ام در حوزه انتخابی است.

  • کد خبر : 23734
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار