خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/05/04 - 17:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در جلسه امروز کمیسیون شوراها

تعداد و شرایط اعضای هیئت موسس تشکل‌ها تعیین شد

عضو کمیسیون شوراها وامور داخلی مجلس شورای اسلامی از اصلاح مواد 15 تا 22 قانون احزاب در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.


"ایوب پاپری­مقدم" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir)، در تشریح جزئیات جلسه بعد ازظهر امروز - سه‌شنبه 4 مرداد ماه - کمیسیون شوراها و امور داخلی گفت: یک مورد از اصلاحات مربوط به تعیین وظایف و دبیر کمیسیون ماده 10 احزاب بود که در آن اموری از قبیل مسئولیت امضای صدور مجوزها، انجام مکاتبات به رئیس کمیسیون و اداره امور دبیرخانه اعم از بایگانی و تشکیل بانک اطلاعاتی به دبیر کمیسیون واگذار شد.



نماینده دشتستان تعیین تعداد اعضای هیئت موسس برای درخواست مجوز را از دیگر موارد اصلاحی عنوان کرد و افزود: در این بخش از اصلاح قانون احزاب، تعداد افراد لازم به عنوان هیئت موسس برای درخواست مجوز 15 نفر تعیین شد.



پاپری مقدم همچنین تعیین شرایط کسانی که می خواهند به عنوان اعضای هیئت موسس تشکل­ها فعالیت کنند را از دیگر موارد اصلاحی قانون احزاب در جلسه امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور برشمرد و خاطرنشان کرد: تابعیت جمهوری اسلامی، التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و داشتن حداقل 30 سال سن از شرایطی بود که مورد تایید اعضا قرار گرفت.



عضو کمیسیون شورها ادامه داد: در بخش دیگری از اصلاح قانون احزاب، تشکل‌ها برای فعالیت ملزم به اخذ مجوز از کمیسیون ماده 10 احزاب شدند.



پاپری مقدم همچنین ارائه گزارش سفر تعدادی از اعضای کمیسیون شوراها به جزیره کیش را از دیگر موارد مورد بحث در جلسه امروز کمیسیون عنوان و افزود: در این گزارش به چگونگی و نحوه اداره، درآمد زایی، هزینه کردها در این جزیره اشاره شد.     

  • کد خبر : 54983
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم