خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/05/25 - 18:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در جلسه امروز کمیسیون قضایی و حقوقی صورت گرفت؛

تصویب کلیات ماده واحده دایمی شدن قانون سازمان بازرسی کل کشور

در جلسه امروز عصر کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی،‌ که با حضور وزیر دادگستری و رییس شوراهای حل اختلاف قوه قضاییه برگزار شد، کلیات ماده واحده دایمی شدن قانون سازمان بازرسی کل کشور تصویب شد.


"موسی قربانی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir(، در تشریح جزییات مباحث مطرح شده در جلسه امروز کمیسیون قضایی و حقوقی اظهار کرد: در جلسه امروز آقای سیدمحمد سادات ابراهیمی سئوال خود از وزیر دادگستری را که در رابطه با احداث زندان در شهرستان شوشتر بود را مطرح کرد.



نماینده مردم قائنات در مجلس افزود: آقای بختیاری اعلام کرد که زمین برای احداث این زندان آماده شده است و به زودی این پروژه اجرایی خواهد شد، آقای سادات ابراهیمی نیز از توضیحات وزیر دادگستری قانع شد.



وی به دومین دستور کار کمیسیون متبوعش که درباره ادامه بررسی ماده واحده دایمی شدن قانون سازمان بازرسی کل کشور بود، اشاره کرد و گفت: اصلاحیه‌ای در اواخر مجلس هفتم و اوایل مجلس هشتم به قانون بازرسی کل کشور وارد شد که آزمایشی و مدت آن سه سال بود.



این عضو فراکسیون روحانیون مجلس،‌ ادامه داد: ما در مجلس هشتم طرحی دادیم که این اصلاحیه دائمی شود که کلیات آن نیز در جلسه امروز به تصویب رسید.



این عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه این ماده واحده باز هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت، تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه داخلی مجلس، اصلاحیه‌ای که در مجلس انجام  و به عنوان قوانین آزمایشی اجرا می‌شود، مجلس می‌تواند با اصلاح و یا بدون اصلاح آن را دائمی کند.



قربانی همچنین گفت: "محمدمهدی احمدی میانجی" رییس شوراهای حل اختلاف قوه قضائیه نیز گزارشی از عملکرد شعبه‌های شورا در سطح کشور ارائه کرد. بر اساس این گزارش از سال 89 تاکنون چهار میلیون پرنده در این شورا بررسی شده است که یک میلیون از این پرونده‌ها مربوط به تخلف‌های راهنمایی و رانندگی است.



به گفته این نماینده مجلس هشتم، احمدی کاستی‌های اعضای هیئت حل اختلاف را نیز مطرح کرد که مهم‌ترین آنها مربوط به بیمه برای اعضایی که بیمه نیستند و همچنین اختصاص مستمری برای آنها بود.

  • کد خبر : 56723
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم