خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/08/02 - 17:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

تصویب کلیات لایحه ایجاد 14 منطقه ویژه در کمیسیون اقتصادی

**کلیات دو لایحه تشریفات طرح تعرفه‌های ترجیحی برای نظام ترجیحات تجاری میان کشورهای اسلامی و ایجاد 14 منطقه ویژه اقتصادی در کمیسیون اقتصادی به تصویب رسید.

"سید ناصر موسوی لارگانی" نایب رییس کمیسیون اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون، گفت: در جلسه امروز لایحه تشریفات (پروتکل) طرح تعرفه‌های ترجیحی برای نظام ترجیحات تجاری میان کشورهای عضو کنفرانس اسلامی با حضور مسئولان مربوطه مورد بررسی قرار  گرفت و کلیات آن تصویب شد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس ادامه داد: از آنجا که ابوالحسنی معاون بانکی وزارت اقتصادی و دارایی، مسئولان مرکز پژوهش‌های و نمایندگان کمیسیون اقتصادی حضور داشتند، لایحه ایجاد 14 منطقه ویژه اقتصادی که در دستورکار روز سه شنبه بود، نیز بررسی و کلیات این لایحه نیز رای مثبت نمایندگان را کسب کرد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی به دستور دیگر کمیسیون اشاره کرد و گفت: از سوی مرکز پژوهش های مجلس برای دومین بار گزارشی در خصوص مطالبات شبکه بانکی کشور و عملکرد قانون مبارزه با پولشویی ارائه شد.

وی با بیان اینکه "الیاس نادران" نماینده مردم تهران مسئول ارائه این گزارش بود، افزود: با حضور معاون بانکی وزارت اقتصادی نقطه نظرات نمایندگان و مرکز پژوهش ها مطرح شد و قرار شد مسئولان بانکی، مرکز پژوهش ها و نمایندگان گزارش تکمیلی را تهیه و در جلسه هفته آینده کمیسیون قرائت کنند.

موسوی لارگانی به بررسی لایحه امور گمرکی در جلسه امروز نیز اشاره کرد و توضیح داد: از آنجا که زمان کمیسیون به بررسی گزارش مرکز پژوهش‌ها و دو لایحه دیگر اختصاص داده شد، تنها یک ماده از لایحه امور گمرکی مورد بررسی قرار گرفت.

نماینده مردم فلاورجان در نهایت اظهار داشت: از آنجا که بررسی برنامه پنجم توسعه در دستور کار هفته آینده صحن قرار خواهد گرفت و احتمال می رود مجلس دو یا سه شیفته این برنامه را بررسی کند، زمانی برای کار کمیسیون ها و ادامه بررسی لایحه امور گمرکی باقی نمی‌ماند.

  • کد خبر : 29985
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار