خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/05/25 - 17:34
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
پاپری مقدم خبر داد:

تصویب کلیات لایحه افزایش تعداد نمایندگان در کمیسیون شوراها

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از تصویب کلیات لایحه اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آنها با اکثریت آراء در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.


"ایوب پاپری مقدم‌فرد" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir)، در تشریح جزئیات جلسه امروز- سه شنبه 25 مردادماه- کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور، گفت: در جلسه امروز که با حضور "صولت مرتضوی" معاون سیاسی وزارت کشور و کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس تشکیل شد، پس از تصویب کلیات لایحه اصلاح جدول حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آنها، بررسی بند الف لایحه که مربوط به حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی بود آغاز شد.



نماینده دشتستان با بیان اعلام اینکه برای بررسی بند الف لایحه افزایش تعداد نمایندگان، نمایندگانی از استان آذربایجان شرقی در جلسه حضور داشتند، خاطرنشان کرد: عده ای از نمایندگان حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی بر این عقیده بودند که عجب شیر و آذر شهر به حوزه انتخابیه تبریز اضافه شود، عده ای دیگر موضوع اضافه شدن یک نماینده به حوزه هرند و هریس را مطرح کردند و جمعی دیگر متقاضی جدا شدن مرند و جلفا از هم و اضافه شدن یک نماینده به یکی از این دو بخش بودند.



وی ادامه داد: پس از بررسی­های مفصل نهایتا تصمیم گیری نهایی در مورد بند الف لایحه افزایش تعداد نمایندگان به جلسه آینده کمیسیون شوراها موکول شد.



بر اساس اصل ۶۴قانون اساسی دولت اجازه دارد هر ۱۰سال یک‌بار، پیشنهاد افزایش حداکثر۲۰نماینده را به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی ارائه کند که به همین منظور دولت با تاخیر طولانی این لایحه را به مجلس ارائه کرده است.



بر اساس لایحه تصویب شده در هیئت دولت، وزارت کشور افزایش تعداد حوزه‌های انتخابیه از ۲۰۷حوزه به ۲۲۳حوزه و همچنین افزایش ۲۹۰نماینده به ۳۱۰نماینده را برای امسال پیشنهاد داده است.

  • کد خبر : 56718
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم