خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/09/28 - 16:55
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
طاهرپور خبر داد:

تصویب کلیات طرح اصلاح قوانین انتخاب و فعالیت ناظران در کمیسیون صنایع

**عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: پس از بحث و گفت‌وگو در نهایت کلیات طرح اصلاح قوانین نحوه معرفی، انتخاب و فعالیت ناظران و ساماندهی امور نظارتی مجلس در کمیسیون تصویب شد.

"شهریار طاهرپور" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به جلسه امروز عصر کمیسیون صنایع و معادن، تصریح کرد: رسیدگی به طرح اصلاح نحوه معرفی، انتخاب و فعالیت ناظران و ساماندهی امور نظارتی مجلس شورای اسلامی مهمترین دستورکار کمیسیون بود که با حضور محمدرضا باهنر معاون نظارت مجلس بررسی شد.

نماینده مردم تویسرکان با بیان اینکه کمیسیون صنایع، به عنوان کمیسیون فرعی به این طرح رسیدگی می‌کند، ادامه داد: کلیات طرح اصلاح نحوه معرفی، انتخاب و فعالیت ناظران و ساماندهی امور نظارتی مجلس در جلسه امروز تصویب شد و جزییات آن در دستور کار هفته آینده قرار خواهد گرفت.

عضو کمیسیون صنایع و معادن به دستور دیگر این کمیسیون اشاره کرد و گفت: طرح اصلاح تبصره 3 بند "الف" ماده 3 قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجراء سیاستهای کلی اصل44 قانون اساسی در کمیسیون مورد بررسی قرار گرفت.

طاهرپور با تاکید بر اینکه این ماده مرتبط با برنامه چهارم توسعه نیست و در عنوان آن در قانون برنامه چهارم توسعه کشور آمده است، ادامه داد: در نهایت مقرر شد برای بررسی دقیق تر بر روی این ماده، کمیته‌ای در کمیسیون صنایع و معادن تشکیل شود.

به گفته این نماینده، باید پیشنهاد تشکیل کمیته بررسی کننده بر روی طرح اصلاح تبصره 3 بند "الف" ماده 3 قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و اجراء سیاستهای کلی اصل44 قانون اساسی، در دستورکار کمیسیون قرار گیرد تا بتوان برای نحوه عضوگیری آن تصمیم گیری کرد.

طاهر پور با بیان اینکه این ماده به نحوه اجرای دقیق سیاست های کلی اصل 44 مرتبط است، توضیح داد: در اصل 44 قانون اساسی آمده است دولت در مناطق مختلف تا سقف 49 درصد سرمایه گذاری کند به همین جهت لازم است در تبصره 3 بند الف ماده 3 قانوان اصلاح موادی از برنامه چهارم توسعه لحاظ شود.

  • کد خبر : 33878
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار