خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/06/16 - 20:15
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سخنگوی کمیسیون کشاورزی خبر داد:

تصویب موافقتنامه همکاری بین ایران و ارمنستان در خصوص رودخانه ارس

**نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس با اشاره به جلسه امروز کمیسیون کشاورزی، گفت: لایحه موافقتنامه همکاری بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ارمنستان در جلسه امروز مطرح شد.

"عیسی جعفری" در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری، خانه ملت، با بیان اینکه این موافقتنامه در خصوص بهره گیری از رودخانه مرزی ارس است، تصریح کرد: از آنجا که رودخانه ارس مرز ایران و ارمنستان است و برای استفاده از آب این رودخانه دو کشور باید موافقتنامه‌ای امضا کنند، کمیسیون کشاورزی به این موافقتنامه نظر مثبت داشت.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: پس از رای‌گیری این لایحه در صحن علنی، هر دو کشور می‌توانند نیروگاه‌های آبی و برقی در دو طرف روخانه ارس احداث و بهره‌برداری کنند.

جعفری به برنامه دیگر کمیسیون کشاورزی اشاره کرد و گفت: کمیسیون لایحه تصویب اصلاحیه پروتکل 1992 میلادی جهت اصلاح کنوانسیون بین المللی مسئولیت مدنی ناشی از خسارت آلودگی نفتی را بررسی و با عضو شدن ایران به این کنوانسیون موافقت کرد.

وی تصریح کرد: این کنوانسیون بین‌المللی، صندوق بین‌المللی تشکیل داده است تا کشورهای عضو آن مبلغی در این صندوق ذخیره کنند.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه ذخیره این صندوق جهت رفع خسارت آب‌های مشترک و بین‌المللی است، گفت: با عضو شدن ایران در این کنوانسیون در صورتی که به آب‌های مشترک و بین‌المللی خسارتی از لحاظ آلودگی نفتی وارد وشد، ایران می‌تواند از صندوق جهت جبران خسارت برداشت کند.

وی ادامه داد: کمیسیون با عضویت ایران در کنوانسیون بین المللی مسئولیت مدنی ناشی از خسارت آلودگی نفتی موافقت کرده است و در صورت تصویب در صحن علنی ایران عضو این کنوانسیون خواهد شد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ به بررسی مقدماتی تقاضی تحقیق و تفحص از برنج در کمیسیون اشاره کرد و گفت: در جلسه امروز کمیسیون، بررسی مقدماتی تقاضای تحقیق و تفحص از برنج  صورت گرفت.

به گفته جعفری، جهت بررسی تقاضای تشکیل تحقیق و تفحص از برنج، چهار محور از جمله مبنای محاسبه مصرف سرانه، مابه‌التفاوت تولید داخلی و مصرف کل کشور، میزان مورد نیاز واردات و نظر نهایی دولت در مورد آلودگی 13 توع برنج وارداتی در نظر گرفته شد.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه بحث بر سر تحقیق و تفحص از برنج به طور رسمی نبود، بلکه جلسه‌ای مشورتی بود، ادامه داد: مقرر شد یک جلسه دیگر به بررسی این تقاضا اختصاص یابد و در صورت جلب نظر کمیسیون هیات تحقیق وتفحص از برنج تشکیل می‌شود.    

  • کد خبر : 27075
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار