خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/28 - 17:37
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در جلسه امروز کمیسیون قضایی صورت گرفت؛

تصویب لایحه آیین دادرسی کیفری

**عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بررسی مواد مراعی لایحه حمایت از خانواده به جلسه آینده کمیسیون موکول شد، گفت: لایحه آیین دادرسی کیفری نیز با اصلاحاتی به تصویب رسید.

"موسی قربانی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به جلسه امروز کمیسیون متبوعش، اظهار کرد: در رابطه با لایحه آیین دادرسی در جلسه مشترکی که با "آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی" رییس قوه قضاییه داشتیم، مواردی را مطرح کردند که از کمیسیون خواستند که دوباره این لایحه را بررسی کنیم.

نماینده مردم قائنات در مجلس، افزود: بحث حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه موضوعی بود که مطابق خواسته رییس قوه قضاییه اصلاح شد و به این ترتیب این لایحه را به تصویب رساندیم.

وی با تاکید براینکه ماده 18 فعلی دادگاه عمومی که در آیین‌ دادرسی آورده شده است، گفت: این ماده مربوط به موضوع‌هایی است که خلاف شرع تشخیص داده می‌شوند، رییس قوه قضاییه نیز پیشنهادی در مورد تعریف خلاف شرع داده بود که اعضای کمیسیون آن را پذیرفتند؛ اما در مورد نظر او درباره مقاماتی که خلاف شرع را رسیدگی می‌کنند پذیرفته نشد.

قربانی در ادامه افزود: موضوع دیگری که مطرح شد موضوع ضابط تلقی شدن سپاه در حفاظت هواپیماها بود که مسئولان مربوطه نیز از سپاه پاسداران حضور داشتند؛ اما مشخص شد که کمیسیون این مضوع را مد نظر قرار داده است و خواسته آنها را تامین کرده است.

به گفته قربانی سئوالات نمایندگان از وزیر دادگستری نیز به هیات رییسه منعکس شد.

  • کد خبر : 36021
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار