خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/24 - 19:04
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی خبر داد:

تصویب طرح یکسان‌سازی نحوه پرداخت صندوق‌های بازنشستگی

**سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی ضمن اشاره به بررسی لایحه حمایت از خانواده در جلسه امروز(یکشنبه) کمیسیون قضایی و حقوقی گفت: طرح یکسان سازی نحوه پرداخت صندوق‌های بازنشستگی تصویب شد.

"امین حسین رحیمی" نماینده مردم ملایر در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، گفت: لایحه حمایت از خانواده در جلسه کمیسیون تصویب و ماده جدیدی نیز به این لایحه الحاق شد.
رحیمی در ادامه ضمن اشاره به شیوه عمل متفاوت صندوق‌های بازنشستگی در نحوه پرداخت مستمری به فرزندان و همسر فرد متوفی افزود: در حال حاضر 14 صندوق بازنشستگی در کشور فعال هستند که هرکدام مقررات متفاوتی را برای پرداخت مستمری به خانواده فرد متوفی، اعمال می‌کنند.
 سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی در ادامه افزود: برخی از صندوق‌های بازنشستگی بعد از ازدواج مجدد همسر فرد متوفی، مستمری او را قطع می‌کنند، در صورتی که بعضی از صندوق‌های چنین شیوه عملی را ندارند.
وی ضمن اشاره به این موضوع که ماده الحاقی جهت یکسان‌سازی شیوه عمل صندوق‌های بازنشستگی در نحوه پرداخت مستمری و رفاه حال خانواده فرد متوفی تصویب شده است، گفت: براساس این ماده در صورتی که همسر فرد متوفی، مجددا ازدواج کند، مستمری او قطع نمی شود و حتی در صورت فوت همسر دوم نیز، زن می‌تواند مستمری یکی از همسرانش که مبلغ بیشتری را شامل می‌شود، دریافت کند.
ناصری در خصوص فرزندان فرد متوفی گفت: در صورتی که فرزند فرد متوفی طلاق بگیرد یا همسرش فوت کند، مستمری برای او مجددا قابل استفاده خواهد بود.
وی ضمن اشاره به این موضوع که براساس قانون موجود برخی صندوق‌های بازنشستگی، مانع واریز مستمری فرد متوفی به زن شاغل می‌شود، افزود: براساس این ماده، زنانی که همسرشان فوت کرده و شاغل هستند نیز می‌توانند از مستمری بهره‌مند شوند.
ناصری در پایان به نشست مسئولان ستاد دیه در این جلسه اشاره کرد و گفت: مباحثی همچون چگونگی حمایت از محکومان دیه در این جلسه بررسی شد.

  • کد خبر : 37969
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار