خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/14 - 19:09
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی خبر داد:

تصویب طرح برگزاری انتخابات سالانه در کمیسیون اصل 90

عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی از تصویب طرح برگزاری انتخابات سالانه در کمیسیون اصل 90 ، خبر داد و افزود: ریاست کمیسیون اصل 90 از این پس با اجرای انتخابات سالانه، معین خواهد شد.


"سیدمحمدجواد ابطحی" درگفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت به تشریح فعالیت‌های کمیسیون متبوعش پرداخت و گفت: اعضای کمسیون تدوین آیین‌نامه داخلی بررسی طرح تبدیل کمیسیون اصل 90 به مرکز را در دستور کار خود قرار داده‌اند.



نماینده مردم خمینی شهر افزود:  با توجه به اینکه میزان مراجعین و شکایات واصله به این کمیسیون زیاد است، این کمیسیون با مشکل کمبود اعتبار و نیرو مواجه است، به همین دلیل تصمیم گرفته شد تا با تبدیل این کمیسیون به مرکز تا حدودی در جهت رفع و رجوع این مشکل قدم برداشت.



ابطحی در ادامه از طرح مباحث تحقیق و تفحص از نهادهای مختلف و بررسی مجدد تمامی مواد آیین‌نامه مجلس خبر داد و گفت: درصورت تصویب طرح تحقیق و تفحص از نهادها، این امکان برای نمایندگان مجلس فراهم خواهد شد که به بررسی تخلف‌ نهادهای مختلفی همچون تخلف حقوقدان‌های شورای نگهبان بپردازند.



وی در تشریح طرح بررسی تمامی مواد آیین‌نامه مجلس، گفت: در تلاش هستیم تا تمامی 235 ماده آیین‌نامه مجلس را مجددا مورد بررسی قرار دهیم، تا در شرایطی همچون تأخیر در ارائه بودجه مجلس بتواند شیوه عمل کارآمدتری را در پیش بگیرد.



عضو کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی افزود: در صورت تصویب، این طرح در اواخر سال 90 در صحن علنی مجلس مطرح خواهد شد.



براساس قوانین فعلی مجلس، ریاست کمیسیون اصل 90 تا پایان دوره مجلس برعهده یک نفر است، اما با تصویب اعضای کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی، ازاین به بعد ریاست این کمیسیون براساس انتخابات سالانه معین خواهد شد.

  • کد خبر : 39841
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار