خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/06/06 - 17:19
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
پاپری مقدم‌فرد خبر داد؛

تصویب افزایش نمایندگان حوزه‌های انتخابیه کاشان،‌کرج و مشهد در کمیسیون شوراها

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی از ادامه بررسی لایحه اصلاح حوزه‌های انتخابیه مجلس و تعداد نمایندگان آنها در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.


"ایوب پاپری مقدم‌فرد" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت(www.icana.ir)، در تشریح جزئیات جلسه امروز – 6 شهریورماه – کمیسیون شوراها وامور داخلی کشور، گفت: در ادامه روند رسیدگی به لایحه اصلاح حوزه‌های انتخابیه، در ابتدا حوزه انتخابیه آذربایجان شرقی بررسی و در نهایت لایحه دولت به تصویب رسید.



نماینده دشتستان افزود: در این زمینه بر اساس لایحه دولت حوزه انتخابیه میاندوآب، شاهین دژ و تکاب به دو حوزه مستقل تقسیم شد که طبق آن شهر میاندوآب، بخش مرکزی، بخش باروق، بخش رحمت آباد به یک نماینده و شاهین دژ و تکاب به یک نماینده واگذار شد.



وی بررسی حوزه انتخابیه اصفهان را از دیگر حوزه­های مورد بررسی در جلسه امروز کمیسیون شوراها اعلام کرد و گفت: در حوزه انتخابیه اصفهان هم که با اکثریت آراء لایحه دولت به تصویب رسید بخش نیاسر در حالت قبلی باقی، اما یک نماینده به حوزه کاشان، آران و بیدگل اضافه شد.



پاپری مقدم به تصویب لایحه دولت در حوزه انتخابیه البرز اشاره کرد و افزود: بر اساس آن تعداد نمایندگان این حوزه از 2 به 3 نماینده افزایش پیدا کرد.



عضو کمیسیون شوراها همچنین از افزایش تعداد نمایندگان حوزه انتخابیه خراسان رضوی خبر داد و گفت: بر اساس لایحه دولت تعداد نمایندگان مشهد از 5 به 6 نفر افزایش یافت.



نماینده دشتستان در ادامه با بیان این که در تمامی حوزه های مورد بررسی لایحه دولت با اکثریت آرا تصویب شد، گفت: در حوزه‌های انتخابیه بوشهر، خراسان شمالی، زنجان، سیستان، کرمانشاه، قزوین، همدان، هرمزگان و مازندران لایحه دولت رای آورد و حوزه انتخابیه لرستان هم به حالت قبل باقی ماند.



پاپری درباره حوزه انتخابیه تهران هم گفت: بررسی ها در این حوزه شروع، اما نتیجه نهایی به جلسه آینده موکول شد.

  • کد خبر : 57619
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم