خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/12/15 - 16:40
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
موسی قربانی خبر داد:

تصویب افزایش جهشی بودجه قوه قضاییه در کمیسیون قضایی

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در کمیسیون تلفیق بودجه سال 91 کشور ضمن تشریح گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس، از تصویب افزایش جهشی بودجه قوه قضاییه خبر داد.


موسی قربانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، گفت: با بررسی موارد ارجاعی به کمیسیون قضایی، اعضای این کمیسیون افزایش جهشی بودجه قوه قضاییه را تصویب کرده و این طرح به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد.



نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی افزود: جلسه امروز کمیسیون از بین موارد ارجاعی، دو مبحث از بودجه قضایی را بررسی کرد که مورد اول به صورت جزئی بود و با تغییرات بسیار محدود، تصویب شد.



وی درباره مبحث دیگر بررسی شده در کمیسیون قضایی گفت: اعضای کمیسیون بر اساس نامه مقام معظم رهبری مبنی بر افزایش جهشی بودجه قوه قضاییه کشور، آن را بررسی کرده و به تصویب رساند.



قربانی یادآور شد: رئیس قوه قضاییه در سال 89 درخواست بودجه هزار میلیاردی برای تخصیص به این دستگاه داشت که بر اساس آن، رهبری هم نامه‌ای به دولت برای اجرای این امر ارائه کردند.



عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: از مقدار هزار میلیارد بودجه تصویبی تا کنون 750 میلیارد تومان پرداخت شده و برای پرداخت مابقی دولت با کسری بودجه  مواجه شد.



وی تصریح کرد: با بررسی این مسأله، کمیسیون دولت را موظف به پرداخت 250 میلیارد تومان باقی‌مانده کرده است و این مصوب راهی کمیسیون تلفیق بودجه شد.    



قربانی افزود: همچنین درباره تعرفه‌های متعلق به زندان‌ها هم صحبت‌هایی شد که مبنی بر آن، قرار شد تعرفه‌های فرهنگی به زندان‌ها تعلق گیرد.



وی یادآور شد: مصوبه کمیسیون این است که تعرفه‌هایی مانند آب و برق با توجه به مباحث آموزشی و فرهنگی زندان‌ها در نظر گرفته شود.



به گفته عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در کمیسیون تلفیق بودجه سال 91 کشور، هم‌اکنون تعرفه زندان‌ها، تعرفه غیر فرهنگی است./



پایان پیام

  • کد خبر : 70311
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار