خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/09/29 - 11:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

تصویب 84 ماده لایحه تجارت در کمیسیون قضایی و حقوقی

**کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه بررسی لایحه تجارت، 84 ماده این لایحه را تصویب کرد.

به گزارش خبرنگار خانه ملت، در جلسه نوبت صبح روز یک‌شنبه 29 آذر ماه کمیسیون قضایی و حقوقی برای بررسی لایحه تجارت که به ریاست "علی لاریجانی" رییس مجلس برگزار شد، 84 ماده این لایحه به تصویب اعضا رسید.

بررسی لایحه تجارت در کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی بر اساس اصل 85 قانون اساسی امروز با حضور رییس مجلس در جوار حرم امام رضا (ع) در شهر مشهد آغاز شد.

کمیسیون قضایی و حقوقی لایحه 1000 ماده‌ای تجارت را طی یک هفته و در سه شیفت کاری لایحه تجارت بررسی خواهد کرد.

با توجه به حجم بالای مواد این لایحه بررسی در دو نوبت کاری و هفتگی کمیسیون امکان‌پذیر نبود و ممکن بود بررسی ماه‌ها و حتی چند سال طول بکشد از این رو با موافقت هیئت رییسه تصمیم گرفته شد کمیسیون به مدت یک هفته و دور از فضای کاری مجلس این لایحه را مورد بررسی قرار دهد.

لایحه تجارت بر اساس اصل 85 قانون اساسی در کمیسیون قضایی و حقوقی بررسی می‌شود و پس از تصویب در کمیسیون برای تعیین زمان مدت اجرای آزمایشی آن در صحن علنی رای‌گیری خواهد شد.

بر اساس اصل 85 قانون اساسی، مجلس‏ ‏ در موارد ضروری‏ می‏تواند اختیار وضع بعضی‏ از قوانین‏ را با رعایت‏ اصل‏ هفتاد و دوم‏ به‏ کمیسیون‏های‏ داخلی‏ خود تفویض‏ کند، در این‏صورت‏ این‏ قوانین‏ در مدتی‏ که‏ مجلس‏ تعیین‏ می‏نماید به‏صورت‏ آزمایشی‏ اجرا می‏شود و تصویب‏ نهایی‏ آنها با مجلس‏ خواهد بود.

در جلسات بررسی لایحه تجارت، کارشناسانی از قوه قضائیه، مرکز پژوهش های مجلس، وزارت بازرگانی، سازمان بورس و سازمان ثبت حضور خواهند داشت.

رییس مجلس شب گذشته به منظور شرکت در جلسه آغاز به کار بررسی لایحه عازم مشهد شد و امروز به تهران باز خواهد گشت.

  • کد خبر : 33927
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار