خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/09/20 - 16:44
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
خدادادی خبر داد:

تصویب 8 ماده از قانون احزاب در کمیسیون شوراها

عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها وامور داخلی مجلس از تصویب 8 ماده از قانون احزاب در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.


سلمان خدادادی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، ‌در تشریح جزئیات جلسه بعد از ظهر امروز (یکشنبه 20 آذر) کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، افزود: در جلسه امروز که با حضور میهمانانی از وزارت اطلاعات، وزارت کشور و مرکز پژوهش‌های مجلس برگزار شد، مواد 31 تا 39 قانون احزاب بررسی و به تصویب اعضای کمیسیون شوراها رسید.



نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی،‌ در توضیح جزئیات مواد تصویب شده بیان کرد: اعضای کمیسیون پس از بررسی­های لازم موادی مربوط به نحوه تشکیل مجمع عمومی و گرفتن مجوزهای لازم برای فعالیت‌های موقت و دائمی تشکل‌های سیاسی و احزاب را به تصویب رسانده است و تعداد اعضای مجمع عمومی احزاب و تشکل ها ی سیاسی را تعیین کردند.



وی با بیان این­که بر اساس رأی اعضای کمیسیون احزاب استانی باید در اولین جلسه مجمع عمومی خود 100 عضو داشته باشند، ادامه داد: تشکل‌های سیاسی نیز که به‌صورت سراسری در سطح کشور فعالیت می کنند باید در اولین جلسه مجمع عمومی خود 200 عضو داشته باشند.



این نماینده مردم در مجلس هشتم، تعیین مدارک لازم برای صدور مجوز دائمی برای فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی از سوی کمیسیون ماده 10 احزاب را از دیگر مصوبات امروز کمیسیون شوراها اعلام کرد و گفت: نمایندگان افزون‌بر تصویب ضرورت وجود مرام‌نامه و اساس‌نامه برای فعالیت تشکل‌های سیاسی، در بخش دیگری نحوه رسمیت یافتن جلسات مجمع عمومی احزاب و تشکل‌های سیاسی را مورد تأکید قرار دادند.



این عضو هیئت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس هشتم افزود: طبق مصوبه کمیسیون اولین جلسه مجمع عمومی احزاب و تشکل های سیاسی باید دو هفته قبل و با حضور نماینده ای از کمیسیون ماده 10 احزاب تشکیل می‌شد و صورت جلسات به امضای نماینده کمیسیون ماده 10 احزاب برسد./



پایان پیام     

  • کد خبر : 64596
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم