خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/12/11 - 14:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
مفتح خبر داد

تصویب 5 ماده آیین‌نامه داخلی کمیسیون تلفیق

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 1393 جزییات انتخابات هیات رییسه و بررسی و تصویب آیین‌نامه داخلی این کمیسیون را تشریح کرد.


"محمدمهدی مفتح" در گفت وگو با خبرنگار خانه ملت تصریح کرد: با نظر هیات رئیسه مجلس، امکان بررسی همزمان بودجه در کمیسیون تلفیق و صحن علنی وجود دارد.



نماینده مردم رزن در مجلس شورای اسلامی افزود: در جلسه عصر روز گذشته ـ سه‌شنبه 10 اسفند - اولین جلسه کمسیون تلفیق با دستور کار انتخاب هیات رئیسه کمیسیون برگزار شد و در نهایت "رضا عبداللهی" ریاست این کمیسیون را برعهده گرفت.



به گفته این نماینده "سیدمحمدحسن ابوترابی فرد"  و "غلامرضا مصباحی مقدم" نیز به عنوان نایبان رییس کمیسیون انتخاب شدند.



مفتح با بیان اینکه مسئولیت سخنگویی این کمیسیون به عهده او قرار گرفته است، افزود: همچنین سید رمضان شجاعی کیاسری و قسیم عثمانی مسئولیت دبیران کمیسیون تلفیق را عهده دار شدند.



سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال 90 کشور اظهار کرد: پس از انتخاب اعضای هیات رئیسه کمیسیون، 5 عضو کمیسیون تلفیق، آیین‌نامه داخلی این کمیسیون را در جلسات دیروز و امروز صبح   بررسی کردند.



به گفته نماینده رزن از 12 ماده آیین‌نامه داخلی کمیسیون تلفیق، 5 ماده درخصوص چگونگی رسیدگی به کلیات بودجه، تعداد مخالف و موافق و چگونگی بررسی پیشنهاد نمایندگان و کمیسیون‌ها بررسی و تصویب شد.



مفتح با تاکید بر اینکه با اتمام بررسی و تصویب آیین‌نامه داخلی کمیسیون تلفیق، این کمیسیون وارد بررسی بودجه خواهد شد، گفت: در ابتدا کل بودجه مورد بررسی قرار می‌گیرد و بعد از آن وارد درآمدها و تاثیر شاخص‌های کلان از جمله تورم و اشتغال در لایحه بودجه خواهیم شد.



این نماینده اعلام کرد: در شور دوم کمیسیون تلفیق میاحثی چون هزینه و سیاست ملی اجرایی دولت مورد بررسی قرار خواهد گرفت.



مفتح به زمان بررسی لایحه در کمیسیون اشاره و تصریح کرد: در یکی از بندهای آیین‌نامه داخلی کمیسیون تلفیق پیشنهاد شده است که این کمیسیون پس از آغاز به کار رسمی، بودجه را در سه‌شیفت صبح، بعدازظهر و غروب بررسی کند.

  • کد خبر : 39550
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار