خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/05/09 - 17:21
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سلیمی:

تصمیم‌گیری نهایی درباره تعطیلی روز پنجشنبه مدارس ابتدایی به‌ تعویق افتاد

دبیر کمیسیون آموزش و تحیقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به حساسیت‌های اخیر در مورد تعطیلی روز پنجشنبه مدارس ابتدایی، تصمیم‌گیری در مورد این مسئله به آینده موکول شد.


"علیرضا سلیمی" در گفت و گو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) در تشریح جزئیات جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات، تصریح کرد: بررسی تعطیلات مدارس ابتدایی در روز پنجشنبه که از چند هفته گذشته در کمیسیون آغاز شده بود، این بار نیز با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاونان ایشان و همچنین کارشناسان مجلس شورای اسلامی ادامه یافت.



نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: نظرات مختلفی را در این زمینه کارشناسان آموزش و پرورش مطرح کرده‌اند؛ مسئولان اجرایی در حوزه های مختلف به بررسی ابعاد تعطیلی مدارس ابتدایی در روز پنجشنبه پرداختند و برخی مسائل را در کمیسیون مطرح کردند و حتی به موفقیت اجرای این طرح در برخی از کشورها اشاره کردند.



وی افزود: بنا شد در این مورد پس از بررسی تمامی نقطه نظرات و بیان تمام طرح های کارشناسی در‌آینده تصمیم گیری نهایی انجام شود.



این نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اخیرا نسبت به این موضوع در جامعه حساسیت‌هایی به وجود آمده و فضای التهاب آوری ایجاد شده است، بنا شد در آینده‌ای نزدیک به‌دور از جنجال و با نگاه دقیق و کارشناسی در این ارتباط تصمیم‌گیری شود، به همین دلیل نتیجه گیری در این مورد به جلسات بعدی کمیسیون آموزش وتحقیقات موکول شد.



عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات به دستور کار بعدی کمیسیون اشاره کرد و بیان داشت: بررسی اخذ شهریه از اولیاء در مدارس دولتی نیز در از دیگر مواردی بود که در ارتباط با آن بحث و نبادل نظر شد.



سلیمی گفت: شنیده شده بود که برخی از مدارس دولتی اقدام به دریافت شهریه از اولیا دانش آموزان می‌کنند که طبق بازرسی‌ها و نظارت انجام شده از سوی آموزش و پرورش مشخص شده ین تخلفات بسیار معدود بوده است. مسئولان آموزش وپروش هم تاکید کردند که این مساله را تا آخر پیگیری خواهند کرد و با متخلفان هم برخورد خواهند کرد.



وی تاکید کرد: اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات با توجه به اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، نگران این مساله بودند زیرا دریافت شهریه به دلیلی اینکه آنها مجبور به پرداخت هزینه اضافی از جیب خود بودند، دغدغه‌هایی را برای برخی از خانواده‌ها ایجاد می‌کرد.



سلیمی همچنین از قرائت گزارشی در مورد اجرایی نشدن قانون مدارس غیر دولتی در جلسه امروز کمیسیون خبر داد.

  • کد خبر : 55397
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم