خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/05/14 - 08:26
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
مصباحی‌مقدم با اشاره به طرح تامین آتیه‌ فرزندان:

تصمیمات دولت با مصوبه یا تایید مجلس قابلیت اجرا می‌یابد

**عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح تامین آتیه‌ فرزندان تصریح کرد: اینگونه تصمیمات یا باید جزء مصوبات مجلس باشد یا به تصویب هیات وزیران برسد و کمیته تطبیق قوانین هم مصوبه هیات وزیران را تایید کرده باشد تا در نهایت قابلیت اجرایی پیدا کند.

"غلامرضا مصباحی مقدم" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت، با اشاره به صحبت‌های رئیس‌جمهور مبنی بر دادن یک میلیون تومان به هر نوزاد اشاره کرد  و اظهار داشت: ایشان در سفری که به اردبیل داشتند عنوان کردند برای تامین آتیه هر نوزادی که امسال به دنیا بیاید یک میلیون تومان به حسابش واریز می‌کنیم بعد هم گفتند برای این مسئله در بودجه مبلغی را در نظر گرفته اند‌که گویا حدوداً پانصد میلیارد تومان بوده است.

وی گفت: اما در هنگام اعطای این مبلغ به 9 نوزاد با تغییر حرفشان گفتند به همه اطفالی که امسال به دنیا می‌آیند یا آمده‌اند این مبلغ تعلق می‌گیرد و چیزی حدود 1500 میلیارد تومان برایش بودجه در نظر گرفتند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه هیچ کس با اصل ایده کمک به خانواده‌ها مخالفت ندارد، خاطرنشان کرد: اینگونه تصمیمات یا باید جزء مصوبات مجلس باشد یا به تصویب هیات وزیران برسد و کمیته تطبیق قوانین هم مصوبه هیات وزیران را تایید کرده باشد تا در نهایت قابلیت اجرایی پیدا کند.

رئیس کمیسیون بررسی طرح تحول اقتصادی با بیان اینکه فکر، فکر خوبی است اما باید از طریق قانونی انجام شود، یادآور شد: رقم 1500 میلیارد تومان رقم درشتی است که می‌تواند مشکلات زیادی از دولت و کشور را حل کند، بنابراین باید دقت بیشتری شود.

عضو فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه اینگونه اقدامات نیازمند کار کارشناسانه و فنی است ادامه داد: آیا دولت جوانب این کار را سنجیده است؟ آیا کسی که 12 فرزند دارد و فرزند سیزدهم آنها امسال به دنیا آمده، باز هم مشمول این کمک می‌شود؟ آیا مصوبات کارشناسانه انجام شده است؟

  • کد خبر : 24080
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار