خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1391/04/13 - 18:52
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در نشست امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات صورت گرفت:

تشکیل کمیته‌ تخصصی برای بررسی وضعیت معلمان حق‌التدریسی

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ از تشکیل کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش با حضور تعدادی از مسئولان ارشد وزارت آموزش و پرورش و اعضای کمیته خبر داد و گفت: در این نشست اعضای کمیته خواستار ارائه آمار دقیق از تعداد معلمان شدند تا متناسب با آن آمار در فضایی منطقی پیگیری‌ها برای حل موضوع انجام شود.


عباس مقتدایی‌خوراسگانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، درباره دستور کار نشست امروز (سه‌شنبه 13 تیر) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ توضیح داد: بررسی رویکردهای کمیسیون آموزش و تحقیقات و ارائه گزارش از سوی کمیته‌های پنج‌گانه این کمیسیون یکی از دستور کارهای نشست امروز به‌شمار می‌آید.



نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی٬ با اشاره به فعالیت کمیته‌های پنج‌گانه آموزش‌های مهارتی، آموزش عالی و آموزش پزشکی، تحقیقات و فناوری، اسلامی شدن دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نهم٬ گفت: در نشست امروز مقرر شد که این کمیته‌ها با جدیت جلسه‌های خود را تشکیل و کارها را انجام دهند.



وی ادامه داد: بر اساس برنامه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات قرار بود که حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در نشست حاضر شود اما مقرر شد که این موضوع موقتا تا بعد از دوره تعطیلات مسکوت بماند.



مقتدایی‌خوراسگانی با بیان این که بررسی وضعیت معلمان حق التدریسی یکی دیگر از دستور کارهای امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات بود٬ افزود: خوشبختانه امروز صبح٬ کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش با حضور تعدادی از مسئولان ارشد وزارت آموزش و پرورش و اعضای کمیته برای بررسی وضعیت این افراد تشکیل شد٬ که در این نشست دیدگاه نمایندگان مطرح و مسئولان وزارتخانه گزارشی را در این رابطه ارائه کردند.



این نماینده مجلس نهم٬ ادامه داد: در این نشست با توجه به آمارهای متفاوتی که از سوی مسئولان آموزش و پرورش درباره تعداد معلمان حق التدریسی ارائه شد٬ در نهایت اعضای کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش و تحقیقات خواستار ارائه آمار دقیق از تعداد این افراد شدند تا متناسب با آن آمار در فضایی منطقی و با رویکرد کارشناسی و با تمام شرایط پیگیری‌ها برای حل موضوع انجام شود.



نماینده مردم اصفهان در مجلس٬ از تشکیل جلسه کمیته تحول در علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه خبر داد و گفت: در نشست امروز این کمیته قرار شد که موضوعات کلان این کمیته در قالب دو گروه کلی تحول علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه‌ها پیگیری شود.



سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس٬ افزود: همچنین در نشست امروزکمیته تحول در علوم انسانی و اسلامی شدن دانشگاه٬ قرار شد که برای جلوگیری از هر گونه اتلاف منابع و موازی‌کاری٬ در اولین گام تمام نهاد‌ها و مراکز کشور اعم از دانشگاهی و اجرایی که در زمینه تخصصی فعالیت کردند مورد توجه قرار گیرند و از تمام ظرفیت‌ها استفاده شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 78014
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار