خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/11 - 19:06
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
سخنگوی کمیسیون اصل 44 خبر داد:

تشکیل کمیته ویژه برای بررسی واگذاری ایران‌خودرو به سایپا

**سخنگوی کمیسیون ویژه اصل 44 با اشاره به نشست مشترک امروز این کمیسیون و کمیسیون صنایع در خصوص واگذاری سهام شرکت ایران خودور به سایپا، از تصمیم این دو کمیسیون برای تشکیل کمیته ویژه جهت بررسی این موضوع خبر داد و گفت: مجلس در خصوص پیگیری این موضوع جدی است و نتایج کمیته تا دو هفته باید مشخص شود.

"هادی قوامی" سخنگوی کمیسیون ویژه پیگیری و اجرای اصل 44 قانون اساسی از تشکیل کمیته ویژه برای پیگیری واگذاری سهام ایران خودرو به سایپا خبر داد و گفت: مجلس با حساسیت و دقت بالایی موضوع واگذاری سهام ایران خودرو به شرکت سایپا را پیگیری می‌کند و به همین دلیل صبح امروز دو کمیسیون صنایع و معادن و اصل 44 جلسه مشترکی با حضور مدیران این دو شرکت و نمایندگان وزارت صنایع برگزار و جوانب مختلف این واگذاری را بررسی کردند.

نماینده مردم اسفراین در مورد ترکیب این کمیته ویژه، گفت: در این کمیته دو نفر از نمایندگان عضو کمیسیون اصل 44، کارشناسان مرکز پژوهش‌های مجلس، نماینده وزارت صنایع و معادن و نمایندگانی از دو شرکت ایران خودرو و سایپا حضور خواهند داشت.

وی همچنین افزود: این کمیته باید جنبه های مختلف واگذاری سهام ایران خودرو به سایپا را بررسی و نتایج کار خود را حداکثر ظرف دو هفته اینده به مجلس ارائه کند.

قوامی با بیان اینکه وضعیت مالی شرکت سایپا در حال حاضر به گونه ای نیست که قادر به خرید سهام ایران خودرو باشد، گفت: در خرید سهام ایران خودرو از سوی سایپا شرکت سومی نیز دخیل است که به احتمال زیاد اعتبار خرید این سهام از سوی آن شرکت تامین می شود و آن هم "شرکت سرمایه گذاری سایپا" است که به برخی کارکنان شرکت خودرو سازی سایپا تعلق دارد.

واگذاری سهام ایران خودرو به سایپا به دلیل آنچه نمایندگان مجلس آن را مرگ رقابت در عرصه خودرو سازی عنوان می کردند، از آغاز با مخالفت شدید نمایندگان مجلس بخصوص اعضای کمیسیون های صنایع و اصل 44 روبرو شد.

  • کد خبر : 36982
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار