خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/01/15 - 18:53
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جلالی خبر داد:

تشکیل کمیته مطالبات ملی در کمیسیون امنیت ملی

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از برنامه این کمیسیون برای تشکیل کمیته مطالبات‌ ملی همچنین بررسی چگونگی ایفای نقش کمیسیون ‌امنیت ملی در جهاد اقتصادی خبر داد.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت(www.icana.ir)، "کاظم جلالی" در ارائه گزارش نخستین جلسه کمیسیون متبوعش در سال جاری، گفت: در ابتدای جلسه مصوب شد که در هفته آینده با دعوت از برخی مسئولان اقتصادی و معاونت اقتصادی وزارت امور خارجه، چگونگی ایفای نقش کمیسیون ملی و سیاست خارجی در جهاد اقتصادی تبیین شود.



وی افزود: همچنین در این جلسه مقرر شد که سمینار هم ‌اندیشی خلیج فارس با محوریت کمیسیون امنیت ملی طی فصل بهار سال جاری در بندر‌عباس ‌و دومین سمینار هم‌اندیشی خزر نیز حداکثر تا شهریورماه در استان مازندران برگزار شود.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه این کمیسیون ‌مصوب کرد که کمیته‌ای با عنوان مطالبات‌ ملی ‌تشکیل شود، افزود: این کمیته مهمترین مطالبات ملی کشور را شناسایی و پیگیری می‌کند؛ مثلا بخش زیادی از میراث فرهنگی کشورمان به غارت رفته و در موزه‌های کشورهای اروپایی نگهداری می‌شود یا ‌جنایاتی که در جنگ جهانی دوم علیه کشورمان صورت پذیرفته است،  بسیاری دیگر از این دست مطالبات توسط این کمیته پیگیری می‌شود.



جلالی گفت: در این جلسه با حضور مسئولان معاونت عربی وزارت امور خارجه، تحولات منطقه و خیزشی عظیم اسلامی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



 وی افزود: تحولات منطقه‌ای ‌ریشه ‌دار است و اگرچه آمریکایی‌ها تلاش دارند آن‌ را مدیریت ‌و عمر برخی دیکتاتورها را طولانی‌تر کنند، اما نتوانستند مطالبات مردم و یا حضور آنان را کاهش دهند.



سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، گفت: آمریکایی‌ها که این همه دم از حقوق بشر می‌زنند، امروز در مقابل کشتار بی‌رحمانه منطقه مردم منطقه چه پاسخی دارند؟

  • کد خبر : 42123
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار