خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/01/28 - 09:27
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : فرهنگی,کمیسیون ها
راستینه در تشریح کار کمیسیون فرهنگی مطرح کرد:

تشکیل کارگروهی مشترک برای علمیاتی شدن برنامه هفتم توسعه در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی برش زمانی مشخص را از لازمه های اجرای برنامه هفتم توسعه در حوزه میراث فرهنگی دانست و گفت: مقرر شد کارگروهی مشترک میان وزارتخانه و اعضای کمیسیون فرهنگی شکل بگیرد تا احکام برنامه هفتم توسعه به صورت هدفمند به مرحله عملیاتی شدن برسد.

احمد راستینه هفشجانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در تشریح نشست روز(دوشنبه ۲۷ فروردین ماه) کمیسیون فرهنگی، گفت: در راستای پیگیری کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی روز گذشته اعضای کمیسیون فرهنگی نشست مشترکی با ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به همراه معاونان این وزارتخانه داشتند.

نماینده مردم شهرکرد، بن، سامان در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه در این نشست به برنامه‌ها و اولویت‌های وزارتخانه میراث فرهنگی در سال جاری پرداخته شد، افزود: وزیر گردشگری به همراه ارائه گزارشی از برنامه‌های وزارتخانه برای ماه‌های آتی به مقوله توجه به ضرورت پیوست فرهنگی در مبحث عفاف و حجاب در حوزه گردشگری پرداختند و اعضای کمیسیون فرهنگی نیز پیشنهاداتی در این خصوص ارائه دادند.

راستینه با تاکید بر اینکه در این جلسه کمیسیون فرهنگی به رعایت اصول و ضوابط فرهنگ عفاف و حجاب بسیار سفارش داشتند، اظهار داشت: پاسداشت فرهنگ عفاف و حجاب در مراکز فرهنگی و گردشگری از اولویت‌های اعضای کمیسیون فرهنگی بود که در این نشست به صورت ویژه توجه شد.

وی با بیان اینکه برنامه هفتم توسعه در حوزه گردشگری باید به مرحله عملیاتی شدن برسد، اظهار داشت: در این نشست مشترک به توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریا و بررسی ظرفیت صنایع دستی با توجه به فرصت‌های توریست پذیری هر استان بسیار سفارش شده تا شاهد رونق آنها در بازارهای مختلف داخلی و خارجی باشیم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس شورای اسلامی برش زمانی مشخص را از لازمه های اجرای برنامه هفتم توسعه در حوزه میراث فرهنگی دانست و گفت: در این نشست مقرر شد کارگروهی مشترک میان وزارتخانه و اعضای کمیسیون فرهنگی شکل بگیرد تا احکام برنامه هفتم توسعه به صورت هدفمند به مرحله عملیاتی شدن برسد که پیرو آن وزارتخانه مکلف است گزارشات اجرایی شدن احکام را در بازه زمانی مشخص به کمیسیون ارجاع دهد.

راستینه با اشاره به ظرفیت بی بدیل موزه میراث فرهنگی کشور، گفت: با توجه به بازدیدی که کمیسیون فرهنگی از موزه میراث فرهنگی داشتند کمبود فضا و مکان برای نگهداشت آثار تاریخی کشور مشهود بود بر همین اساس توجه به موزه از مباحث جدی کمیسیون بود.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی در مجلس یازدهم با اشاره به ظرفیت‌های بی بدیل وزارتخانه در رونق گردشگری، خاطرنشان کرد: اعضای کمیسیون فرهنگی در این نشست به شعار سال جهش تولید با مشارکت مردم به واسطه وزارتخانه بسیار سفارش کردند تا بسترهای لازم اجرایی شدن آن در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری فراهم شود./

پایان پیام

  • کد خبر : 377250
کلمات کلیدی
محبوبه اشرفی پیمان
خبرنگار

محبوبه اشرفی پیمان

آخرین اخبار