خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/10/13 - 19:30
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
مقدسی تشریح کرد

تشکیل وزارتخانه ورزش و جوانان برای اجرای ماده 139 برنامه چهارم

**مصوبه مجلس درباره تشکیل وزارت ورزش و جوانان در راستای اجرای ماده 139 برنامه چهارم توسعه است.

"هادی مقدسی" نماینده مردم بروجرد در گفت و گو با بامداد با بیان این موضوع درباره تشکیل وزارت ورزش و جوانان گفت: بر اساس ماده قانونی 139 دولت موظف به کاهش 20 درصدی تشکیلات خود شده است.

چون در اواخر قانون چهارم چنین حرکتی از سوی دولت صورت نگرفت نمایندگان با حدود 60 امضا طرحی را ارائه دادند تا برخی از سازمان‌ها و معاونت‌ها پس از ادغام تبدیل به وزارتخانه شوند.

وی در ادامه یادآور شد: یکی از این موارد تشکیل وزارت ورزش و جوانان از ادغام دو سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان بود. البته در همین ارتباط پیشنهاد وزارتخانه شدن سازمان‌های میراث فرهنگی و بنیاد شهید و امور ایثارگران هم مطرح شده است که یک فوریت آن در مجلس رأی لازم را کسب کرده است، اما کمیسیون مربوطه فقط با ادغام سازمان‌های تربیت بدنی و جوانان موافقت کرد.

مقدسی درباره چرایی ایجاد چنین وزارتخانه‌ای تأکید کرد: تحلیل نمایندگان موافق با این ادغام این بود که برنامه‌های سازمان تربیت‌بدنی و همین طور سازمان ملی جوانان در حد و شأن نظام جمهوری اسلامی نیست و باید ارتقا پیدا کند. به هر حال جوانان ورزشکار ما باید به تأسی از شهدا، رزمندگان و جانبازان فاتح تمامی قله‌های افتخار شوند. چون این مهم تاکنون اتفاق نیفتاده است و ما هنوز با ورزش مطلوب فاصله داریم و همچنین برای اینکه متولی ورزش و جوانان به نمایندگان مردم پاسخگو باشند با این پیشنهاد موافقت کرده و آنرا به مجلس ارائه کردند تا وزیری که از سوی رئیس‌جمهور معرفی می‌شود برنامه‌های خود را برای اعتلای ورزش و استفاده از پتانسیل جوانان ارائه کند.

وی در ادامه افزود: در این صورت وزیری انتخاب می‌شود که برای این دو مهم دارای برنامه، ابتکار و خلاقیت است و در ضمن مجلس هم می‌تواند وی را برای سؤال و استیضاح به مجلس فرا‌بخواند.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی همچنین درباره اهمیت مراکز فرهنگی و تأثیر آن در اعتلای فرهنگ کشور گفت: اگر ما بر این هستیم که جامعه را به طور مداوم با افتخارات و سوابق و میراث فرهنگی کشور مأنوس کنیم باید این کانون‌ها را به اندازه کافی در جامعه به وجود بیاوریم تا مردم اطلاعات خود را از بیگانه نگیرند و وقت خود را در اختیار رسانه‌های بیگانه قرار ندهند.

وی در ادامه افزود: داشتن چنین کانون‌هایی می‌تواند هم در ارتقای اطلاعات مردم و هم در گذراندن اوقات فراغت آنها نقش اساسی داشته باشد. ضمن اینکه هر دوی اینها به انسجام درونی جامعه و آشنایی مستمر مردم با وضعیت فرهنگی کمک خواهد کرد.

وی درباره برنامه‌های تهیه شده برای افزایش سرانه‌های فرهنگی در استان لرستان نیز گفت: لرستان یکی از منابع غنی و مقتدر از نظر فرهنگی در کشور است اما متأسفانه در معرفی کانون‌های و میراث فرهنگی استان به دلیل نبود زیرساخت‌های گردشگری مهجور واقع شده است.

مقدسی با اشاره به انتظارت مردم در دور سوم سفرهای استانی هیأت دولت به این استان نیز گفت: انتظار ما از دولت این است که در سفر سوم به تخصیص اعتبار مصوبات قبلی که اجرایی شدن زیرساخت‌های منطقه را به دنبال خواهد داشت و از اصلی‌ترین مبناهای کاری دولت به حساب می‌آید، اقدام کند و در امور فرهنگی هم اعتبار و توجه لازم اختصاص داده شود که بتوانیم برنامه‌های خوبی برای اعتلای وضعیت فرهنگی و گردشگری هم داشته باشیم.

  • کد خبر : 34979
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار