خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/11/11 - 16:27
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
پاپری مقدم:

تشکل‌های سیاسی برای برگزاری تجمع یا راهپیمایی می‌توانند مجوز بگیرند

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شورا‌ها و امورداخلی کشور مجلس با تشریح مقررات انتظامی مربوط به احزاب و تشکل‌های سیاسی، گفت: احزاب برای برگزاری تجمع یا راهپیمایی می‌توانند از وزارت کشور مجوز بگیرند.


ایوب پاپری مقدم در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، درباره جزئیات جلسه کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور مجلس، گفت: ‌ بخشی از ماده ۵۲ طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی- که از جلسه گذشته باقی مانده بود- بررسی و به تصویب رسید؛ امید است کار رسیدگی به این طرح در جلسه هفته آینده کمیسیون به پایان برسد.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی، افزود: ماده ۵۲ طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی مربوط به مقررات انتظامی این تشکل‌ها است که در ۱۰ بند هرگونه فعالیت مغایر با شرع اسلام و منافع نظام جمهوری اسلامی، ارتباط مالی با بیگانگان، استفاده از نمایندگی‌های خارج از کشور و... را غیر مجاز می‌داند.

وی ادامه داد: اگر یک تشکل سیاسی برخلاف ماده ۵۲ طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی تخلفی انجام دهد کمیسیون ماده ۱۰ احزاب آن را به قوه قضائیه گزارش می‌دهد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور، تصریح کرد: احزاب و تشکل‌های سیاسی برای برگزاری تجمع یا راهپیمایی می‌توانند مجوز بگیرند اما اگر آسیبی به اموال عمومی بخورد باید مسئولیت آن را بپذیرند و خسارت‌های وارده را به بیت المال برگردانند. /

پایان پیام

  • کد خبر : 68006
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار