خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/07/20 - 17:07
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
جلالی خبر داد:

تزریق سوخت از آبان ماه به قلب رآکتور بوشهر

**سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: در آبان‌ماه سوخت وارد قلب رآکتور بوشهر می‌شود و همه امور مربوط به نیروگاه طبق برنامه پیش می‌رود.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با اشاره به جلسه امروز این کمیسیون گفت: در این جلسه مسئولین سازمان انرژی هسته‌ای حضور یافتند و گزاش کاملی از آخرین وضعیت نیروگاه اتمی بوشهر به کمسیون ارائه کردند.
وی افزود: طبق گزارش ارائه شده، در آبان‌ماه سوخت وارد قلب رآکتور بوشهر می‌شود و همه امور مربوط به نیروگاه طبق برنامه پیش می‌رود.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی افزود:‌ طی هفته‌های اخیر شایعاتی را جریان رسانه‌ای غرب علیه نیروگاه بوشهر مطرح کردند که در راستای جنگ روانی علیه کشورمان است.
وی در ادامه گفت: در این جلسه مسئولین سازمان انرژی هسته‌ای همچنین گزارشی از طراحی نیروگاه بومی ایرانی ارائه کردند و کار این نیروگاه طبق برنامه انجام می‌شود که نشانگر توان فنی - مهندسی و انتقال تکنولوژی در ایران اسلامی است.
جلالی افزود: در این جلسه اعضای کمیسیون تأکید کردند که سازمان انرژی اتمی نهایت تلاش خود را برای اجرای مصوبه مجلس مبنی بر ساخت بیست نیروگاه هزار مگاواتی و تولید 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای به کار گیرد. 
وی تصریح کرد: در این جلسه تأکید شد که در تکمیل طراحی اولین نیروگاه هسته‌ای ایرانی تسریع کنند.
جلالی گفت: در این جلسه از وزارت امور خارجه و سازمان انرژی هسته‌ای خواسته شد که در عرصه بین‌المللی در تعامل با کشورهای سازنده نیروگاه فعالتر عمل کنند تا در ساخت سایر نیروگاه‌ها تسریع شود.
وی ادامه داد: در این جلسه همچنین سفیر ایران در بلاروس در جلسه عصر امروز کمیسیون حضور یافت و گزارشی از روابط ایران و بلاروس به اعضای کمیسیون ارائه داد.

  • کد خبر : 29281
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار