خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/04/08 - 09:47
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

ترکیب 4سال هیئت‌رئیسه کمیسیون‌ها

چهارمین و آخرین انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون‌های مجلس هشتم در طول یک ماه اخیر در هر ‏کمیسیون برگزار شد. با نگاه کلی به تغییرات هیئت رئیسه کمیسیون‌ها در طول چهار سال مجلس هشتم متوجه می‌شویم که 6 کمیسیون از 13کمیسیون اصلی و کمیسیون شوراها در طول دوره هشتم با 2 رئیس اداره شده‌اند.


به گزارش خبرگزاری خانه ملت (www.icana.ir) کمیسیون اجتماعی مجلس،  یکی از چند کمیسیونی بود که رئیس آن  در طول چهار سال مجلس هشتم تغییر یافت. در انتخابات سال آخر این کمیسیون هیئت رئیسه این کمیسیون هادی مقدسی که در سال‌های دوم و سوم مجلس هشتم، نایب رئیس اول کمیسیون اجتماعی بود، به جای سلیمان جعفرزاده به عنوان رئیس کمیسیون انتخاب شد.



سلیمان جعفرزاده که از ابتدای مجلس هشتم تا پایان سال سوم در سمت ریاست کمیسیون اجتماعی ابقا شده بود، در این دوره از انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون در جایگاه نایب رئیس دوم قرار گرفت و مهدی عیسی‌زاده به عنوان نایب رئیس اول این کمیسیون انتخاب شد.



کمیسیون صنایع و معادن نیز دیگر کمیسیونی بود که در طول 4 سال فعالیت مجلس هشتم دو رئیس داشت. ریاست این کمیسیون در سال اول به عهده عزت الله اکبری و در سه سال بعد دوره هشتم مجلس برعهده سید حسین هاشمی قرار گرفته است.



در کمسیون اقتصادی نیز تنها در سال اول غلامرضا مصباحی مقدم در سمت رئیس کمیسیون قرار گرفت و در سه سال بعد دوره هشتم مجلس، ارسلان فتحی‌پور به عنوان رئیس کمیسیون انتخاب شد.



کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم در دو سال اول به ریاست سید شهاب‌الدین صدر به فعالیت می‌پرداخت که باتوجه به انتخاب صدر به عنوان نایب رئیس مجلس، در سال‌های سوم و چهارم حسینعلی شهریاری در جایگاه رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس قرار گرفت.



کمیسیون عمران در سال اول فعالیت خود در مجلس هشتم به ریاست علی اکبر آقایی اداره شد. در سال دوم محمدحسین مقیمی به ریاست این کمیسیون انتخاب شد و در سال‌های سوم و چهارم دوباره علی اکبر آقایی ریاست کمیسیون عمران را برعهده گرفت.



کمیسیون‌های آموزش و تحقیقات، فرهنگی، امنیت ملی و سیاست خارجی، انرژی، برنامه و بودجه، کشاورزی و قضایی و حقوقی کمیسیون‌هایی بودند که رؤسای آنها برای چهارمین سال متوالی در سمت خود ابقا شدند.



کمیسیون شوراها و امور داخلی که از سال دوم دوره هشتم مجلس شورای اسلامی تشکیل شده بود نیز رئیس و نواب رئیس خود را بدون تغییر حفظ کرد و روح‌الله حسینیان باز هم به عنوان رئیس این کمیسیون انتخاب شد.



محمدابراهیم نکونام نیز برای بار دوم به ریاست کمیسیون اصل نودم قانون اساسی انتخاب شد. رئیس دو سال اول این کمیسیون در مجلس هشتم، محمدرضا فاکر بود که پس از فوت این نماینده مجلس در سال‌های سوم و چهارم نکونام در مقام ریاست کمیسیون قرار گرفت.



 



 

  • کد خبر : 52695
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار