خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1397/02/16 - 17:21
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
تشریح محورهای جلسه کمیسیون عمران در گفت و گو با خانه ملت:

تذکر کتبی به وزیر راه‌وشهرسازی به دلیل عدم حضور معاونین در جلسه کمیسیون / انتقاد رییس کمیسیون عمران از انضباط بودجه 97

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: در حال حاضر موردی که احساس خلاء آن وجود دارد نظم و انضباط در بودجه سالانه است که حتما با نظارت کمیسیون‌های تخصصی می‌تواند نظم و انضباطی به قانون بودجه داد.

محمدرضا رضایی کوچی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در تشریح نشست امروز(۱۶ اردیبهشت‌ماه) کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در دفتر آقای بت‌کلیا نماینده آشوریان  برگزار شد و دستور کار کمیسیون در ارتباط با ۳۱ فقره احکامی که در قانون بودجه مرتبط با حوزه حمل‌و‌نقل است با حضور دستگاه‌های اجرایی، سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات مورد بحث و بررسی قرار گرفت.



بررسی ماهانه احکام قانون بودجه با حضور مسئولان اجرایی



 رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس در جایگاه نظارتی خود وظیفه دارد تا بر احکامی که در قانون بودجه وجود دارد به‌صورت ماهانه نظارت کند، گفت: مقرر است به‌صورت منظم هر ماه نشستی با حضور مسئولین اجرایی برگذار و احکام را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم و هر شش‌ماه یکبار گزارشی از عملکرد دستگاه‌های اجرایی منطبق با احکام بودجه سال ۹۷ به صحن علنی مجلس ارائه کنیم.



انتقاد رییس کمیسیون عمران مجلس از وضعیت انضباط بودجه 97



نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نظارت کمیسیون‌های تخصصی بر لایحه بودجه سال ۹۷ می‌تواند به دستگاه‌های اجرایی در زمینه تحقق درصد بالاتر  احکام کمک کند، ادامه داد: در حال حاضر موردی که احساس خلاء آن وجود دارد نظم و انضباط در بودجه سالانه است که حتما با نظارت کمیسیون‌های تخصصی می‌توان نظم و انضباطی به قانون بودجه داد تا دستگاه‌های اجرای مکلف شوند بر اساس قانون عمل کنند.



وی در خصوص عدم حضور مسئولان برخی دستگاه‌های اجرایی دعوت شده به این نشست، اظهار داشت: بر اساس دعوت کمیسیون باید معاونین وزیر، معاون حمل و نقل و راهداری، معاون شرکت ساخت و معاون برنامه‌ریزی وزارت راه‌و‌شهرسازی در این نشست حضور پیدا می‌کردند که متاسفانه آنها نمایندگانی را به این جلسه فرستاده بودند که مورد نظر نمایندگان عضو کمیسیون قرار نگرفت و تذکرات لازم در این خصوص داده شد.



بر اساس برنامه‌ تنظیم شده کمیسیون باید مسئولین دستگاه‌های اجرایی در جلسه حضور پیدا کنند نه نمایندگان آن ها



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بر اساس برنامه‌ تنظیم شده کمیسیون باید مسئولین دستگاه‌های اجرایی در جلسه حضور پیدا کنند و به هیچ عنوان نماینده‌ای از طرف آنها نباید در کمیسیون حاضر شود، تصریح کرد: در این راستا به دلیل حفظ شان و جایگاه نظارتی کمیسیون اجازه داده نشد نمایندگان معاونت‌ها در جلسه اظهارنظر کنند، خود وزیر نیز بعد از جلب نظر کمیسیون می‌تواند در جلسه حضور نداشته باشد.



معاونین وزارت راه‌وشهرسازی بدون اطلاع قبلی در جلسه حضور پیدا نکردند



رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه، متاسفانه معاونین وزارت راه‌وشهرسازی بدون اطلاع قبلی در جلسه حضور پیدا نکردند و این مسئله اعتراض نمایندگان عضو کمیسیون را در پی داشت، خاطر نشان کرد: به‌صورت کتبی به وزیر راه‌وشهرسازی تذکرات لازم داده می‌شود.



گفتنی است در پایان این نشست نمایندگان عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از زمین چمن مصنوعی، پارک اختصاصی انجمن آشوریان تهران و دفتر یوناتن بت‌کلیا بازدید کردند./



پایان پیام

  • کد خبر : 242693
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار