خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/10/06 - 16:47
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
در نشست امروز کمیسیون اصل 90 بررسی شد؛

تخلف دولت در فروش بیش از7 میلیارد لیتر بنزین به قیمت یارانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: دیوان محاسبات و سازمان بازرسی و دیگر نهادها نیز بر این اعتقادند که 3 میلیارد و 900 میلیون دلار که حدود 7 میلیارد و 900 هزار لیتر بنزینی که وارد شده تخلف بوده و نباید به قیمت یارانه‌ای فروخته می‌شد.


سیدفاضل موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نشست صبح امروز کمیسیون اصل 90 مجلس، اظهار کرد: در نشست صبح امروز طرحی از سوی نمایندگان ارائه شد که بر اساس آن نمایندگان به محض مشاهده تخلف در ارگان‌ها مختلف بتوانند خود به طور مستقیم شکایت تنظیم کنند و قوه قضاییه موظف به رسیدگی باشد.



نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی، با اعلام اینکه این طرح پس از بررسی از سوی اعضای کمیسیون رد شد، افزود: بر اساس تصمیم اعضای کمیسیون ضرورتی به طرح این مسئله در صحن علنی مجلس نیست؛ زیرا هم اکنون نمایندگان و همه آحاد کشور امکان شکایت از هر ارگانی که تخلف می‌کند را دارند، ضمن آنکه نمایندگان نیز به طور مستقیم می‌توانند شکایت خود را به کمیسیون اصل 90 و قوه قضاییه ارائه دهند و هیچ منعی ندارد.



 



پیگیری فعالیت فرقه‌های مختلف در کمیسیون اصل 90



وی بررسی مسائل مالی بودجه مناطق آزاد را دیگر دستور کار این کمیسیون عنوان و تصریح کرد: همه اعضا بر این اعتقاد بودند که درصد قابل توجهی از بودجه مناطق آزاد به دلیل آنکه به نوعی از دولت دریافت می‌شود لازم است، در قوانین به صورت صریح دیده شود و نظارت دقیق بر آن صورت بگیرد.



موسوی همچنین از پیگیری کمیسیون اصل 90 مجلس، درباره فعالیت فرقه‌های مختلف که به نوعی باعث زمینه‌سازی ناثواب در کشور برای مظلوم‌نمایی شده است، خبر داد.



 



احتمال قرائت گزارش تخلف دولت در فروش بنزین وارداتی در صحن علنی



وی در تشریح مباحث مطرح شده در نشست عصر امروز کمیسیون متبوعش، با اعلام اینکه پرونده مسائل حوادث بعد از انتخابات بررسی شد، گفت: بنابر تصمیم اعضای کمیسیون که به مدت 2 سال این موضوع را پیگیری و بررسی می‌کردند، گزارش بخش‌هایی که مربوط به دخالت بیگانگان درحوادث پس از انتخابات بوده را برای طرح در صحن علنی مجلس مطرح کنیم.



دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس هشتم، با بیان اینکه مسئله فروش بنزین وارداتی به قیمت یارانه‌ای در سال 1388 با حضور مسئولانی از دیوان محاسبات، خزانه‌داری کل کشور و وزارت نفت و سازمان  بازرسی کل کشور بررسی شد، افزود: در ماده 61 قانون بودجه سال 88 دولت موظف شده است که در رابطه با بنزین فقط تولیدات داخلی را به شکل یارانه‌ای به مردم ارائه کند و بیش از آن اگر نیاز باشد به هر قیمتی که تمام شده در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهد.



نماینده مردم خدابنده در مجلس، ادامه داد: دیوان محاسبات و سازمان بازرسی و دیگر نهادها نیز بر این اعتقادند که 3 میلیارد و 900 میلیون دلار که حدود 7 میلیارد و 900 هزار لیتر بنزینی که وارد شده تخلف بوده و نباید به قیمت یارانه‌ای فروخته می‌شد.



موسوی با تاکید بر اینکه این بنزین‌های وارداتی باید به قیمت تمام شده فروخته می‌شد، گفت: پس از بررسی این موضوع مقرر شد؛ مسئولان دولت نظرات خود را حداکثر  تا 48 ساعت آینده به کمیسیون ارائه کنند و کمیسیون بر اساس این جمع‌بندی نظرهای مسئولان، اگر لازم دانست، گزارشی را برای قرائت در صحن به هیات رئیسه ارائه کند./



پایان پیام

  • کد خبر : 65841
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم