خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/04/07 - 18:16
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
کوچکی نژاد خبر داد:

تخصیص چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای خرید گندم

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به مطرح شدن موضوع خرید تضمینی گندم در جلسه امروز کمیسیون گفت: وزیر بازرگانی در کمیسیون اقتصادی از تخصیص چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی برای خرید تضمینی گندم توسط کارخانه‌ها خبر داد.


" جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) در تشریح جلسه امروز (هفتم تیرماه) کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: در جلسه امروز این کمیسیون وزیران بازرگانی صنایع به همراه مسئول هدفمند کردن یارانه‌ها حضور داشتند.



نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: موضوعات کیفیت پایین نان، خرید تضمینی گندم و مشکلات بخش صنعت از نپرداختن یارانه‌های این بخش از سوی دولت و همچنین مباحث هدفمند کردن یارانه‌ها در این جلسه بررسی شد.



وی در باره خرید تضمینی گندم از کشاورزان گفت: بر اساس تصمیم دولت، بانک‌ها موظف هستند که تسهیلاتی در حدود چهارهزار میلیارد تومان به کارخانجات این بخش برای خرید گندم از کشاورزان تسهیلات ارائه دهند تا محصول کشاورزان از سوی این بخش خریداری شود.



نماینده مردم رشت در مجلس در باره کیفیت ناطملوب نان نیز گفت: یکی از مباحث جدی مطرح شده در جلسه امروز این کمیسیون نیز بحث پایین بودن کیفیت نان بود که بر اساس قانون هدفمند شدن یارانه‌ها قرار بود کیفیت این محصول با اجرای این قانون افزایش یافته و بهتر شود.



وی تأکید کرد: وزارت بازرگانی متقاعد است که با اجرای هدفمند سازی یارانه‌ها دیگر گندم‌های مختلف طبقه‌بندی نشده و گندم‌های مرغوب و بی‌کیفیت مخلوط شده و در اختیار نانوایان قرار می‌گیرد که این امر باعث افت شدید کیفیت نان شده است.



کوچکی نژاد با بیان این که مشکلات بخش صنعت از موضوعات دیگر جلسه امروز بود، گفت: متأسفانه با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها بخش صنعت دچار مشکلات عدیده‌ای شده است که این مشکلات با پرداخت نشدن یارانه‌های این بخش در باره انرژی دو چندان شده که بررسی این مشکلات و تصمیم گیری در این رابطه نیز در جلسه امروز کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح شد.

  • کد خبر : 52661
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار