خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/11/04 - 16:44
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
نماینده مردم اردکان در دیدار با رئیس سازمان شهرداری های کشور خواستار شد

تخصیص به موقع اعتبارات به شهرداری‌ها برای خدمت رسانی مطلوب تر به مردم

**نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی نقش و ماهیت شهرداری ها در عمران و آبادانی شهرها و عملکرد دهیاریها را در بهبود کیفیت زندگی و رفاه مردم روستاها را مهم دانست و خواستار پرداخت به موقع اعتبارات شهرداری ها و دهیاری ها در جهت انجام صحیح و به موقع وظایف آنها شد.

به گزارش خانه ملت، محمدرضا تابش در جلسه ای با معاون عمرانی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری ها و دهیاری ها و معاونین وی با بیان این مطلب بر حمایت مجلس و دولت از شهرداریها به خصوص در شهرهای تازه تاسیس که درآمد چندانی نیز ندارند تاکید کرد  و خواستار پرداخت به موقع اعتبارات دهیاری ها در جهت انجام صحیح و به موقع وظایف آنها شد.

نماینده مردم اردکان با اشاره به عدم واریز بخش اعظمی از عوارض ارزش افزوده و خارج از حریم به حساب شهرداری ها و دهیاری های این شهرستان، این اقدام را مصداق نقص قانون که می تواند مورد پیگیرد و پیگیری قرار گیرد دانست و بر توزیع کامل این درآمدها بین ارگانهای مربوطه تاکید کرد.

تابش در ادامه با تشریح پاره ای از مشکلات و کمبودها در حوزه شهرداریهای اردکان،عقدا و احمدآباد و دهیاریهای این شهرستان از نیاز به ماشین آلات سنگین و سبک،تخصیص اعتبار لازم جهت اجرا و تکمیل پروژه های مورد نیاز،کمک به افزایش سرانه فضای سبز و تجهیز ایستگاههای آتشنشانی و...  را به عنوان برخی از خواسته های این حوزه نام برد.

رئیس سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور نیز با تشکر از حمایت های نماینده مردم اردکان از این سازمان در کمیسیون تلفیق برنامه و بودجه ، اظهار امیدواری کرد تا در تصویب بودجه سال آینده نیز این حمایتها تداوم یابد.

ارشادمنش اصلاح قوانین مالیات بر ارزش افزوده و عوارض خارج از حریم را به عنوان راه حلی دانست که می تواند توزیع منطقی تر و عادلانه این عوارض را در سطح شهرستان در پی داشته باشد.

وی در ادامه افزود: اخیرا بودجه هایی به استانداریها برای توزیع بین شهرداریها و دهیاریها از جمله استانداری یزد؛قرار گرفته است که امیدواریم هر چه زودتر نسبت به توزیع آن اقدام شود .

وی همچنین طی دستوراتی به معاونین خود مرتفع شدن بخشی از مشکلات مطروحه را خواستار شد .

در این جلسه که شهرداران اردکان،عقدا،احمدآباد ،مسئول سازمان نوسازی اردکان و مسئولان شرکت دهیاریهای اردکان به همراه معاونین دهیاریها،برنامه ریزی، شهرداریها و قائم مقام این سازمان نیز حضور داشتند ، هر یک نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

از جمله تصمیم های این جلسه می توان به اعطای کمک 2 میلیارد ریالی به شهرداریهای شهرستان اردکان،اعطای کمک 1.5  میلیاردریالی به کلیه دهیاریهای اردکان،تامین برخی ماشین آلات مورد نیاز و تخصیص تسهیلات مناسب اشاره کرد.

  • کد خبر : 36450
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار