خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1389/08/29 - 12:42
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها

تجلیل نماینده اقلید از پیشرفت پروژه مسکن مهر

**نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی از مسکن مهر به عنوان یکی از بهترین طرح‌هایی یاد کرد که در باب مسکن در دست اجراست و گفت: با آنکه این طرح در ابتدای کار خود مشکلات بسیار زیادی داشت و بعضی مسائل آن خیلی کارشناسانه نبود، اما در حال حاضر باعث از بین رفتن بحران مسکن و کاهش قیمت آن شده است و با ساخت مسکن مهر تمام اقشار متوسط جامعه می‌توانند صاحب‌خانه شوند.

"ابوالقاسم رحمانی" در گفت وگو با خبر جنوب افزود: مسکن مهر در کلان شهر‌ها، خارج از محدوده شهری ساخته می‌شوند، به این علت که در شهرهای بزرگ امکان وجود زمین‌های خوب و ممتاز با قیمت مناسب بسیار کم است به همین دلیل شاهد پیشرفت زیادی در اجرای این پروژه در کلانشهر‌ها نیستیم، اما در شهرهای کوچک پیشرفت چشمگیری صورت گرفته است و متقاضیان از آن استقبال زیادی کرده‌اند.

این نماینده از وضعیت مسکن مهر در حوزه انتخابی خود چنین می‌گوید: در شهرهای اقلید، سده و دژکرد 4 پروژه جداگانه در حال انجام است که یکی از پروژهای شهرستان اقلید با ظرفیت ساخت 610 واحد مسکونی در حال اتمام است که 250 واحد از این خانه‌ها در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری می‌رسند و مردم می‌توانند در آنجا ساکن شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مشکلات این پروژه در شهرستان اقلید زیرساخت‌ها و سایر تأسیسات از جمله آب، برق، فاضلاب و راه‌های ارتباطی است که هنوز انجام نشده است. همچنین ساخت مسجد، مدرسه و بیمارستان جزو مسائلی است که باید حل شود.

رحمانی ادامه داد: یکی دیگر از شهرها سده است که با وجود جمعیت 10 هزار نفری در آنجا نیز 400 واحد مسکن مهر در حال ساخت است. مشکل آب آن حل شده ولی متأسفانه هنوز برق این ساختمان‌ها راه‌اندازی نشده است. در دژکرد نیز زمین آن آماده شده و تا چند روز دیگر ساخت آن شروع می‌شود.

وی در ادامه اظهار کرد: یکی دیگر از کار‌های قابل تقدیر دولت دهم ترمیم بافتهای قدیمی است. به همین منظور برای بازسازی و ترمیم بافت‌های فرسوده تسهیلاتی در اختیار مردم قرار داده می‌شود. همچنین افرادی که زمین‌های کوچکی دارند برای ساخت مسکن می‌توانند از تسهیلات ویژه استفاده کنند.

  • کد خبر : 31787
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار