خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1390/02/03 - 20:17
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : کمیسیون ها
قادری خبر داد:

تبیین نقشه راه جهاد اقتصادی در کمیسیون ویژه مجلس

سخنگوی کمیسیون جهاد اقتصادی از تبیین نقشه راه جهاد اقتصادی در این کمیسیون خبر داد و گفت: تعیین نقشه راه و رسیدن به تلقی مشترک با ارائه تعریف قابل تفاهم درباره جهاد اقتصادی اصلی‌ترین دستور کار نشست امروز بود.


"جعفر قادری" در گفت‌وگو با خبرنگار خانه ملت (www.icana.ir) از برگزاری دومین نشست کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی خبر داد و گفت: در نشست امروز(شنبه سوم اردیبهشت) چهارچوبی که از سوی هیئت‌رئیسه کمیسیون برای فعالیت کمیسیون جهاد اقتصادی در نظر گرفته شده بود، ارائه شد.



نماینده مردم شیراز در مجلس، همچنین از بررسی چگونگی تشکیل کارگروه‌های تخصصی و نقشه راه کمیسیون جهاد اقتصادی در این کمیسیون خبر داد و گفت: رسیدن به تعریف مشترک و قابل تفاهم از جهاد اقتصادی مهمترین دستور کار این نشست بود.



سخنگوی کمیسیون جهاد اقتصادی افزود: از جمله محورهایی که در نقشه راه کمیسیون جهاد اقتصادی بر آن تأکید شد، دستیابی و ارائه موضوعاتی بود که موجب ارتقای ظرفیت‌های مرتبط با جهاد اقتصادی شود که در این راه کمیسیون با ارائه طرح‌ها و فراخوان از کارشناسان تلاش خواهد کرد، بهترین قوانین را تصویب کند.



وی با اشاره به تلاش کمیسون جهاد اقتصادی برای ارائه تعریف مشخص از مفهوم جهاد اقتصادی گفت: در نشست امروز(شنبه سوم اردیبهشت) سعی شد تا به تعریفی یگانه از مفهوم جهاد اقتصادی برسیم.



قادری تعریف مفهوم جهاد اقتصادی از دیدگاه این کمیسیون را اینگونه بیان کرد: منظور از جهاد اقتصادی کلیه فعالیت‌هایی است که موجب بهبود و جهش در شاخص‌های اقتصادی کشور و کم اثر شدن فعالیت‌های تخریبی و تحریمی علیه اقتصاد ایران شود. 



 



تشکیل کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی، اولین گام برای جهش اقتصاد کشور



پس از تصمیم مجلس مبنی بر تشکیل کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی در نشست روز یکشنبه 21 فروردین، این کمیسیون بعنوان یکی از کمیسیون‌های اصلی مجلس فعالیت خود را آغاز کرد. با تشکیل نشستی در روز چهارشنبه 24 فروردین اعضای هیئت رئیسه این کمیسیون مشخص شد و حسین نجابت به عنوان رئیس کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی برگزیده شد.



اولین نشست کمیسیون ویژه جهاد اقتصادی شنبه (27 فروردین) برگزار شد و دومین نشست آن نیز عصر امروز (3 اردیبهشت) برگزار می‌شود.



در پی موافقت مجلس با تشکیل این کمیسیون در جلسه روز یکشنبه 21 فروردین با رأی مستقیم نمایندگان "غلامرضا مصباحی‌مقدم" نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، "محمدمهدی مفتح" نماینده مردم رزن، "محمدحسن ابوترابی‌فرد" نماینده مردم قزوین و آبیک، "جعفر قادری" نماینده مردم شیراز، "محمدحسین فرهنگی" نماینده مردم تبریز، "محمدرضا باهنر" نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، "حمیدرضا فولادگر" نماینده مردم اصفهان، "نادر قاضی‌پور" نماینده مردم ارومیه، "علی‌اصغر زارعی" نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، "ارسلان فتحی‌پو"ر نماینده مردم کلیبر، "حسین نجابت" نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر، "عباس رجایی" نماینده مردم اراک،" محمد سقایی" نماینده مردم استهبان، "سیدحسین هاشمی" نماینده مردم میانه و "رضاعبداللهی" نماینده مردم ماهنشان و انگوران به‌عنوان 15 عضو این کمیسیون انتخاب شدند.

  • کد خبر : 44496
کلمات کلیدی
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار